Illvilja

Horst, Jørn Lier

Ett kallt fall värms upp igen när en ung kvinna hittas mördad i skogen. Hon har mördats på ett sätt man känner igen från seriemördaren Tom Kerr. Men Kerr tjänar sitt fjärde år bakom galler och kan omöjligen ha begått brottet. Allt pekar istället på mannen som pressen kallar Den andra ? Kerrs aldrig hittade medhjälpare.Adrian Stiller på Kripos, avdelningen för äldre och olösta fall, förbereder en rekonstruktion där Kerr ska leda polisen till kroppen efter en kvinna han säger sig ha mördat. Graven ligger i Eftang, i Wistings polisdistrikt, och det är han som sätts att ansvara för säkerheten. Wistings dotter Line får uppdraget att dokumentera allt. Men rekonstruktionen går fruktansvärt fel och när Kerr flyr blir Wisting syndabocken.

2023-08-13

Stark 3:a

Karin Johansson

2021-01-17

Inte så stor skillnad på en Cold case handling och den vanliga boken. Tycker allt fortsätter som vanligt, jag är nöjd och boken är bra.

Karin Johansson

2021-01-17

Inte så stor skillnad på en cold case handling och den vanliga boken. Tycker allt fortsätter som vanligt, jag är nöjd och boken är bra.

Henrik Johansson

2020-12-27

Samma dramaturgi, samma rollfördelning men ändå riktigt spännande. Överraskande bra.

Tarja Ahlgrén

2020-12-12

En av de absolut bästa nordiska polisdeckarna just nu.

2020-10-22

Välskriven, pålitlig deckare. Och som vanligt dras Wistings dotter in i handlingen i avslutningen.

Monica Bäckelin

2020-10-11

En spännande läsvärd bladvändare.