Identitet Kain

Ludlum, Robert

| 1905

Man fann honom i havet utanför Frankrikes kust där han flöt omkring halvdöd, svårt sårad och medvetslös. En försupen läkare räddade hans liv. Vem han var visste ingen allra minst han själv. Mannen ägde en rad märkliga talanger. Han talade tre språk, han var expert på vapen och strid man mot man. Men hans enda förbindelselänk med sitt förflutna var ett kodnummer nyckeln till ett bankkonto där flera miljoner stod till hans förfogande. När han gav sig ut på jakt efter sin identitet fann han snart att han var förföljd. Överallt där han visade sig föll dödens kalla skugga. Och till sist hörde han namnet Kain en levande legend, en skräckgestalt som hade döden till yrke. Men vem var Kain?

Johan Nilemo

2014-02-24

Mycket spännande och bra handling.

Lars Sederlin

2011-05-12

Har inte åldrats med behag,skräp. Se filmerna mycket bättre.

2011-03-24

Nu var det runt sex år sen jag läste den här boken, men jag minns hur fast jag var i den. Och filmerna om Bourne är inte alls i närheten av böckerna! En av mina favorit bokkaraktärer.

Snacka om en grunläggande existentiellt sökande, kan knappt vara mer grundläggande. Frågan "Vem är jag?" är bokstavlig i alla fall i bokens början.