Ibland mår jag inte så bra

Lindgren, Therese

| 2016

Panikångest och framgångssaga Att må dåligt psykiskt är inget att skämmas över, säger Therése Lindgren, Sveriges största kvinnliga youtuber. Hon blev Årets Youtuber både 2016 och 2015 och hennes hyllade videor består av allt från glada skönhetstips till tårfylld ensamhet. I den här boken fördjupar hon sig mer i sin bakgrund och varför hon ibland inte mår så bra. Hur känns panikångest? Vad kan man göra för att peppa sig själv? När ska man söka hjälp och vad finns det för hjälp att få? Hur kan någon som är så framgångsrik också må så dåligt? På ett ärligt, personligt och ofta humoristiskt och lättsamt sätt tar sig Therése Lindgren an ett svårt ämne från många vinklar. Hon vill berätta om sin egen psykiska ohälsa och få andra att förstå att det här är vanligt och drabbar de flesta människor någon gång i livet. Therése varvar sina egna berättelser och erfarenheter med fakta. Hon delar...

Paulina Eriksson

2019-01-16

Gripande och rolig om man följer henne på Youtube etc

Bianca Kallai

2018-12-04

Sara AK

2018-06-17

Fantastisk stark och gripande bok!

Nellie Persson

2018-05-08

Bästa Therese! Hennes utveckling som person är så inspirerande

Jennifer Alexandra

2017-11-10

Lättläst bok, med mycket upprepningar som passar en yngre grupp.

Fantastisk bok, där vi får följa med i Thereses liv, både vad gäller hälsa som ohälsa. Där hon blandar nutid med dåtid.

Rekommenderas till alla, speciellt ungdomar.

Maria Johansson

2017-10-08

Läste den här boken i ett svep. Intressant inblick i hur en yngre generation tacklar en ny sorts stress som ändå känns allmänmänsklig.

Matilda Persson

2017-07-15

Extremt välskriven men samtidigt lättläst bok som jag verkligen sögs in i. Läste från pärm till pärm på bara någon dag. Kände i många fall igen mig samtidigt som jag fick en bättre inblick i hur folk i min omgivning har det dagligen.

Ser verkligen Therese Lindgren som en superb förebild till alla tjejer där ute och tycker att alla verkligen borde läsa denna bok, psykisk ohälsa eller ej.

Thea Forsberg

2017-06-27

Denna bok gav en djupare förståelse för vad YouTube stjärnan Therese Lindgren går igenom varje dag i sin kamp mot sina hjärnspöken men även hur det är att leva med psykisk ohälsa och hur det kan förändra och komplicera vardagen.

Linda Jansson

2017-06-20

Caroline Louise

2017-05-29

Tyckte om boken. Den gick snabbt att läsa men kändes ändå välskriven med handfasta tips på vägen mot ett liv med mindre ångest. Även intressant att Therese väver in historier ur sitt liv och jag tycker man inspireras väldigt mycket av hennes drivkraft. Mycket bra!

Therese

2017-05-20

Blev lite besviken. Tyckte boken kändes stolpig.

Nathalie Thaning

2017-02-09

Tyckte mycket om denna. Fint skrivet och bra läsning.

Erica S

2017-01-25

en mycket bra bok. rekomenderas

Marina Pedersen

2017-01-02