Ibland bara mste man

Levithan, David

| 2007

Nr dansade du i bokhandeln senast? Paul har det inte ltt just nu. Hans bsta vn Joni har dumpat honom och hela gnget fr den dr Chuck! Och Tony, hans andra bsta vn, r insprrad i huset av sina hysteriska frldrar fr att omvndas. Och Noah sedan. Noah med de grnaste grna gon vill inte se honom lngre eftersom han rkade kyssa sitt ex Kyle i skolans stdskrubb. Rrigt vrre! Och mitt i alltihop ska han hinna frbereda Glada nkans fest med dden-tema. Med vass humor och ett sprk som trollbinder berttar David Levithan en historia utan motsvarighet i svensk litteratur fr unga. I USA har boken bland annat tilldelats ALA Best Books for Young Adults. Ibland bara mste man r en humoristisk, galen och ofantligt romantisk bok.

Tindra Jansson

2017-06-04

Dlig bok. Inte spnnande och hnder inte srskilt mycket. Rekommenderas ej.

Victoire Marcel

2016-05-01

S underbart st. Jag knner mig helt fluffig i hela magen vid denna omlsning, s jag mste faktiskt hja betyget av den enda anledning att jag knner mig s sentimental-glad. h, de sm gossarna, mina sm gossar, fr jag ta hand om er som om ni vore mina smbrder? Haha!

Karin berg

2015-09-12

Rolig, tnkvrd, fin. Fastnade inte i minnet, s jag snkte betyget efter ett tag, men lsupplevelsen var bra.

Karin berg

2015-09-12

Carin Sderstrm

2014-02-26

S otroligt gulligt!Jag bara smlter, som vanligt nr jag lser David Levithan.

Mikaela H

2013-10-04

Den var vl lttlst och smtrevlig, men jag gillade inte alls sprket och sttet den var skriven p, tyvrr.

Ebba Andersson

2012-09-17

UNDERBAR! LS DEN!

Anna-klara Akar

2012-09-07

Feelgood pastellig gay krlekshistoria s det pirrar av nyfrlskelse. Underbar.

Karin Sder

2012-03-01

lskar hans stt att skriva och skrattade hgt flera gnger. Tycker dock att det inte hll nda till slutet, men nd en mycket bra bok!

Ally Regins

2012-01-16

Den var bara inte alls s bra som jag hade vntat mig.

Miriam T

2011-09-05

[...] Sjlv tycker jag att krlekshistorier r som finast nr de r oskyldiga, min favoritkrleksfilmer r drfr bla "Amlie frn Montmartre" och "(500) days of Summer" (jag bara lskar scenen dr de busar p Ikea). Den hr boken r p samma niv, gulligt oskyldig. Paul gr allt fr Noah ska gilla/lita p honom igen (efter en viss incident) som att vika fina origami fglar t honom och tusen andra sta saker. Jag smlter fr att boken r s romantisk =). [...]

Ls hela recensionen p min blogg: http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/09/ibland-bara-maste-man-av-david-levithan.html

Iris Eriksson

2011-06-24

jtte bra bok! Jag fick massa knslor av den, frustration, gldje, sorg irritation m.m. Jag lskar den!

Sanna Holm

2011-06-11

S underbart fint. Pminde mig om en prinsessas dag bok :D

Sara Krondahl

2011-04-23

Den vackraste boken jag lst p lnge. Levithan skriver otroligt vackert <3

Emelie A

2011-02-11

Den r helt underbar, mer behver vl knappast sgas!!

Tomas Selin

2010-08-11

Grym ungdomsroman ur homoperspektiv men med svl hetero- som homorelationer. Precis som att se en grym high school-film. Underbara knslor. Komedi. Smrta!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Bgfobi? Stay away! Men letar du efter en bra bok s har du kommit rtt. Bst r den inte. Men klart underhllande.