Ibland bara måste man

Levithan, David

| 2007

När dansade du i bokhandeln senast? Paul har det inte lätt just nu. Hans bästa vän Joni har dumpat honom och hela gänget för den där Chuck! Och Tony, hans andra bästa vän, är inspärrad i huset av sina hysteriska föräldrar för att omvändas. Och Noah sedan. Noah med de grönaste gröna ögon vill inte se honom längre eftersom han råkade kyssa sitt ex Kyle i skolans städskrubb. Rörigt värre! Och mitt i alltihop ska han hinna förbereda Glada änkans fest med döden-tema. Med vass humor och ett språk som trollbinder berättar David Levithan en historia utan motsvarighet i svensk litteratur för unga. I USA har boken bland annat tilldelats ALA Best Books for Young Adults. Ibland bara måste man är en humoristisk, galen och ofantligt romantisk bok.

Tindra Jansson

2017-06-04

Dålig bok. Inte spännande och händer inte särskilt mycket. Rekommenderas ej.

Victoire Marcel

2016-05-01

Så underbart söt. Jag känner mig helt fluffig i hela magen vid denna omläsning, så jag måste faktiskt höja betyget av den enda anledning att jag känner mig så sentimental-glad. Åh, de små gossarna, mina små gossar, får jag ta hand om er som om ni vore mina småbröder? Haha!

Karin Öberg

2015-09-12

Rolig, tänkvärd, fin. Fastnade inte i minnet, så jag sänkte betyget efter ett tag, men läsupplevelsen var bra.

Karin Öberg

2015-09-12

Carin Söderström

2014-02-26

Så otroligt gulligt!Jag bara smälter, som vanligt när jag läser David Levithan.

Mikaela H

2013-10-04

Den var väl lättläst och småtrevlig, men jag gillade inte alls språket och sättet den var skriven på, tyvärr.

Ebba Andersson

2012-09-17

UNDERBAR! LÄS DEN!

Anna-klara Akar

2012-09-07

Feelgood pastellig gay kärlekshistoria så det pirrar av nyförälskelse. Underbar.

Karin Söder

2012-03-01

Älskar hans sätt att skriva och skrattade högt flera gånger. Tycker dock att det inte höll ända till slutet, men ändå en mycket bra bok!

Ally Regins

2012-01-16

Den var bara inte alls så bra som jag hade väntat mig.

Miriam T

2011-09-05

[...] Själv tycker jag att kärlekshistorier är som finast när de är oskyldiga, min favoritkärleksfilmer är därför bla "Amélie från Montmartre" och "(500) days of Summer" (jag bara älskar scenen där de busar på Ikea). Den här boken är på samma nivå, gulligt oskyldig. Paul gör allt för Noah ska gilla/lita på honom igen (efter en viss incident) som att vika fina origami fåglar åt honom och tusen andra söta saker. Jag smälter för att boken är så romantisk =). [...]

Läs hela recensionen på min blogg: http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/09/ibland-bara-maste-man-av-david-levithan.html

Iris Eriksson

2011-06-24

jätte bra bok! Jag fick massa känslor av den, frustration, glädje, sorg irritation m.m. Jag älskar den!

Sanna Holm

2011-06-11

Så underbart fint. Påminde mig om en prinsessas dag bok :D

Sara Krondahl

2011-04-23

Den vackraste boken jag läst på länge. Levithan skriver otroligt vackert <3

Emelie A

2011-02-11

Den är helt underbar, mer behöver väl knappast sägas!!

Tomas Selin

2010-08-11

Grym ungdomsroman ur homoperspektiv men med såväl hetero- som homorelationer. Precis som att se en grym high school-film. Underbara känslor. Komedi. Smärta!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Bögfobi? Stay away! Men letar du efter en bra bok så har du kommit rätt. Bäst är den inte. Men klart underhållande.