I väntan på julen

Nilsson, Ulf

Årets julbok är en riktig högläsningspärla om tomtar, pepparkakor, julbockar och adventsljus! Ulf Nilsson har valt ut sina fyra bästa berättelser om jul och juletid och satt samman till en fantastiskt fin julbok där man kan läsa en berättelse varje adventssöndag ända fram till jul! Fyra berättelser som följer oss genom hela december och ända fram till julafton. Pepparkaksbak, småtomtar som kommer fram om natten, gammelfarmödrar som vill säga adjö och levande julbockar ryms alla i den här mysiga högläsningsboken för hela familjen.  Julkänslan illustreras med unika färgbilder av Katarina Strömgård, Alexander Jansson, Emma Ganslandt och Anna Sandler.

Gullis lästips

2019-11-08

Till varje adventssöndag kan ni mysa med hela familjen och tänd ett ljus i adventsljusstaken och läsa ett nytt kapitel ur adventsboken ända fram till julafton ”I väntan på julen” är en riktig högläsningspärla om tomtar, pepparkakor, julbockar och adventsljus!

Detta är en mysig adventsbok som lockar sina läsare med en guldglittrande titel som innehåller fyra fristående berättelser om pepparkaksbak, småtomtar som kommer fram om natten, levande julbockar och gammelfarmödrar som vill säga adjö, men det är samtidigt berättelser om längtan, ensamhet, livet efter döden och julmagi.

Denna julbok är ämnad att läsas under december under varje adventssöndag och tillsammans med de unika färgbilderna är det en högläsningsbok som sätter i gång julkänslan.