I väntan på Jacques

Säfström, Elin

En underbart rolig och härlig romantisk komedi!Lollo vantrivs på sitt jobb på Telenovas kundtjänst och ägnar dagarna åt att drömma om Jacques, en perfekt, romantisk, supersnygg kille som dyrkar henne över allt annat, men som (om man ska vara petnoga) tyvärr inte finns i verkligheten. En dag får hon reda på att det bor en ung man i lägenheten under hennes som hon känner på sig skulle kunna göra hennes dagdrömmar till verklighet ? han heter till och med Jack. Det finns bara ett problem: Jack är försvunnen och ingen vet vart han har tagit vägen. Lollo inser att hon är den som måste hitta honom.

villa-freja.se

2020-07-28

En humoristisk och samtidigt allvarlig och bitvis spännande roman. Underbart att en av karaktärerna är en söt liten undulat.

Jennifer Johansson

2020-03-02

Tack för att jag fick förhandsläsa, LavenderLit!

I väntan på Jacques bjuder på en himla rolig, vrickad, djup och fantastisk berättelse om väntan på en stora kärleken. Vi följer huvudpersonen Lollo som är fast på kundtjänst och drömmer om ett annat liv. När hon hittar en förkrossad mamma i sitt trapphus som säger att hennes son är försvunnen tycker Lollo att det är hennes plikt att hitta den här personen, och hon börjar också tro att det kanske kan vara hennes drömprins.

Som jag skrattade till den här boken! Och som jag höll på att börja gråta. I väntan på Jacques innehåller hela känsloregistret, allt från de vrickade scenerna som får en att undra hur Säfström har lyckas komma på allt det här, för att i nästa sekund gå in på ett så känsligt ämne som gör att det blir svårt att hålla känslorna i styr. Jag gillar hur Säfström har byggt upp huvudpersonen som en som inte riktigt tänker efter förrän det är försent och hur Säfströms fantasti bara har bubblat i den här berättelsen.

Jag fastnade direkt för den här boken och kunde knappt sluta läsa när jag väl började. Jag tyckte från början inte så mycket om huvudpersonen och hur naiv hon var i sitt beteende, men efter att jag kommit in i boken mer så insåg jag att hon ändå var rätt roligt att följa. Jag gillar hur Säfströms förmåga också att kunna gå från väldigt roliga och konstiga situationer till att det blir en mer tryckt stämning som tar upp viktiga ämnen, men som ändå inte gör det stelt och konstigt i bokform.

Jag kommer absolut att läsa mer av Elin Säfström och jag hoppas du som har någon form av streamingtjänst sätter denna i din bokhylla och lyssnar/läser pronto, för den kommer ut idag 2/3!