I stundens hetta

Sten, Viveca

| 2012

Alla bär på sin sanning - men vilken leder till mördaren? Midsommarhelg i Sandhamn. Ett hav av vita båtar fyller hamnen och festande ungdomar har tagit över bryggorna. I myllret vacklar en ung flicka fram. Ingen hör hennes rop på hjälp när hon kollapsar i sanden vid strandpromenaden. När polisen tar hand om flickan är hon svårt chockad och omtöcknad. Vad har hon råkat ut för? Nora Linde ska för första gången fira midsommar med sin nya kärlek Jonas. Firandet kommer av sig när Jonas tonårsdotter Wilma inte kommer hem på natten. När de ringer på hennes mobil är det ingen som svarar. Wilma är spårlöst försvunnen. Tidigt nästa morgon hittas en död kropp på stranden i Skärkarlshamn. Noras barndomsvän, kriminalinspektör Thomas Andreasson, kallas till Sandhamn. Samtidigt fortsätter Jonas och Noras desperata sökande efter Wilma. Under utredningens gång inser Thomas hur subjektiv sanningen är. Alla...

Elisabeth Svensson

2022-05-11

Tittade på morden i Sandhamn på tv och var bara tvungen att sätta i gång att läsa böckerna. Härliga deckare i hög klass.

2017-06-09

Sten är nog en av de bättre svenska sk "deckardrottningar" som det kryllar av. Det följer den svenska standardmallen hur dess "drottningar" skriver men Sten gör det lite bättre. Helt ok tidsfördriv.

Helene Forsman

2015-05-20

jättebra bok och verkligen en bladvändare!
Både spännande och intressant i hela boken.Hon är en av mina favoritförfattare.

Anne Hansson

2015-02-25

Ännu en spännande och intressant bok av denna författare, man läser och läser och kan knappt lägga boken ifrån sig. Hennes berättelse är så beskrivande så man tror att man är där själv

Sina J. Saouk

2014-11-07

Läs inte den här boken om ni vet att ni kommer vara upptagna med annat emellanåt, utan se till att ni kommer vara sysslolösa i några dagar. Den här boken naglade sig fast i mig, och ju närmare slutet jag kom desto svårare blev det att sluta läsa. Dock var jag inte nöjd med slutet, hade velat ha en fortsättning.

Maria Jacobsson

2014-08-08

Första boken jag läser av Viveca. En trevlig överraskning, spännande och lättläst!

Marléne S

2014-07-20

Lättläst

Pernilla Engström

2014-07-13

Nu är det midsommar fullt röj i Sandhamn. En pojke hittas mördad.

Therese Östman

2014-06-26

Bra och spännande! Gillar serien. Betyg: 4

Anna Jensen

2014-05-22

Jag gillar den härserien, även om den är lite överdriven ibland. Lättläst ochspännande!

Ingela Nyström

2013-11-10

Titeln stämmer med innehållet. Spänning på hög nivå!

Å

Åsa Widmark

2013-11-03

Absolut sämsta boken i serien så här långt (detta är bok 5 av de 6 som hittills finns).
Detta är ingen deckare! En i och för sig lättläst bok där det visst förekommer ett brott, men den är inte spännande och den kommer inte med några överraskningar. En stor besvikelse!

Å

Åsa Widmark

2013-11-03

Den absolut sämsta boken i Sandgamnserien!

2013-10-24

Bedrövligt dåligt. Något så totalt ospännande får man leta efter. Karaktären Nora driver mig till vansinne precis som vanligt. Uppläsaren spelar dessutom över. Den står bland deckarna, men åter igen frågar jag mig själv- var fanns spänningen? Synd. För hennes två första böcker var faktiskt ganska bra!

Maddes Bokblogg

2013-09-02

Tyvärr blir inte böckerna bättre i serien.

Helena Rasmusson

2013-06-17

Helt ok deckare, varken mer eller mindre! Följer karaktärerna i boken och tycker att de är trevliga, lättsam läsning. 3 i betyg.

Helén Lundström

2013-05-12

Spännande från första sidan och till sista bladet. Historien utvecklas hela tiden och det är svårt att lägga ifrån sig boken. Läs den! Ännu en fantastisk upplevelse av Viveca Sten

Theresa Gyllander

2013-04-18

Tycker så mycket om böckerna, kanske framförallt för att de utspelar sig i en miljö som jag verkligen gillar :)

Gittan Bidemyr

2013-04-08

Alltid lika spännande och välskriven.

Lisbeth Rodefors

2013-04-04

Tycker hennes böcker likna varandra mycket

Pia Stendahl

2013-01-03

I stundens hetta känns som en väldigt realistisk bok framför allt i skildringen av konflikten mellan ungdomar och vuxna som är väldigt vanlig. Den beskriver hur lätt det är att kommunikationen havererar mellan de vuxna och barnen trots att den just då är extra viktig. Det är inte bara sidostoryn som är realistisk utan även själva mordhistorien känns realistisk vilket är tur:-).

Viveca Sten har levererat en pusseldeckare där hon strör ut ledtrådar genom boken. Dessa ledtrådar kan jag sedan roa mig med och med deras hjälp försöka lista ut hur det hela hänger ihop.

I stundens hetta är en lättläst och spännandebok som verkligen lämpar sig för slö soffläsning. Boken avslutas med en cliffhanger vilket gör att jag förmodligen kommer att jag läsa nästa bok trots att jag just nu känner mig rätt mättad på Nora och de andra på Sandhamn.

www.bokbrus.se finns alla mina ljudboksrecensioner.

Kitty Cat

2013-01-03

Helt fenomenal! Jag sträckläste boken samtidigt som jag inte ville att den skulle ta slut. Helt klart Stens bästa hittills o jag vill egentligen ge mer än fem poäng, slutet var lysande!

Carin Lundberg Papp

2012-11-14

Så bra...vill läsa nästa bok Nu!!

Emeli Backström

2012-11-12

Helt ok svensk deckare med fokus på relationer mer än kriminalfall. Här är det välartade ungdomar på glid, som använder droger och råkar illa ut utan att föräldrarna ser något. De har ju bra betyg, inte skulle väl dom?

Gunvor Carlsson

2012-10-18

handlar om hur lättledda ungdomar kan råka illa ut under den vackra medsommarhelgen. Tänkvärd för även oss äldre!

Katrine Berggren

2012-10-05

Viveca är lika bra som alltid! En klar favoritförfattare.

Maria Johnson

2012-09-22

En helt ok deckare.

Rasmusmatte .

2012-09-16

Lättläst och spännande. Jag är mycket förtjust i Viveca Stens deckare

Maria Larsson

2012-08-29

Jag har givit Viveca Sten ytterligare en chans med hennes senaste Sandhamn-deckare, "I stundens hetta". Men ljuv musik vill helt enkelt inte uppstå mellan oss. Och hettar till gör det inte heller, trots att titeln vill påstå det.

Tvärtom gör boken mig ganska uttråkad eftersom det aldrig blir riktigt spännande. Istället retar jag mig på att Sten envisas med att hålla kvar vid den enerverande karaktären Nora, vars uppgift i böckerna är obegriplig. Den här gången har Sten löst det med att Noras nya pojkväns tonårsdotter passande "försvinner". Men det är tröttsamt att läsa.

Nej, den här boken går mig obemärkt förbi. Om en vecka har jag glömt handlingen helt.

Maria Larsson

2012-08-29

Relativt ospännande och trist skriven. Till skillnad mot vad titeln påstår blir det aldrig riktigt hett någonstans.

Marita Ryen

2012-07-30

Lättläst, men jag störde mig på ett par saker däran en svag 4:a.

Hanna Bragberg

2012-07-30

Tyckte denna var bättre än de tidigare, men det var nog mest för att jag slapp läsa så mycket om Nora denna gång. Tycker hon är så otroligt irriterande och korkad ;-), men denna gång var hon inte inblandad så mycket tack och lov!

Kristina Wiklundh

2012-07-21

Helt ok ljudbok

2012-07-04

Jag har läst alla dom tidigare fyra böckerna i Viveca Stens serie Morden i Sandhamn. Och jag har verkligen tyckt om dom alla. Här är en länk till min recension av den fjärde boken, där det också finns länkar till dom tidigare böckerna.

“I stundens hetta” var minst lika bra som dom tidigare böckerna. Om inte ännu lite bättre.

Jag gillar verkligen miljöerna som böckerna utspelar sig i. Och jag tycker verkligen om Viveca Stens sätt att skriva. Och allra mest tycker jag om karaktärerna i böckerna, speciellt då huvudpersonerna som är med i alla böcker.

Böckerna är lättlästa, välskrivna, spännande, och inte förutsägbara.

“I stundens hetta” tyckte jag var lite, lite bättre än dom tidigare böckerna, och det var för att jag tyckte att ämnet i boken, ungdomars drogmissbruk, intresserade mig.

Jag kan verkligen rekommendera Viveca Stens böcker. Men läs dom helst i rätt ordning. Här är en länk till Viveca Sten på Wikipedia, där man kan se dom fem böckerna i rätt ordning.

A H

2012-07-03

Lite tunn story denna gången. Hoppas på bättre nästa bok.

Jättebra deckare med en story som känns trovärdig, typisk svensk deckare.

Jag valde denna gång att lyssna på den och det var inte fel, Katarina Ewerlöf lyfter faktiskt boken