I stormens ga

McKinley, Tamara

| 2004

r 1894 avseglar SS Arcadia frn Liverpools hamn. Ombord finns Eva Hamilton och hennes make Frederick, ett nygift par p vg mot ett nytt liv i Australien dr Frederick ska tilltrda en befattning i Kronans tjnst. Men ngra sjmil frn Australiens kust drabbas Arcadia av en ovntad storm. Mnga r senare gr Eva Hamiltons dotter Olivia samma resa, fast under helt andra omstndigheter. nnu sysselsatt med att bearbeta sina upplevelser av ett krigshrjat London tervnder hon 1947 till sitt hemland fr att ta reda p vad som dljer sig bakom en familjehemlighet - hennes mor har dtt och efterlmnat ngra mystiska dokument... Olivia vxte upp i den fasta frvissningen att modern lskade henne, vilket gjorde det lttare att st ut med storasyster Irenes fientlighet. Str frklaringen till Irenes antipati att finna i dessa dokument? Nu behver Olivia sin systers hjlp fr att ta reda...

Catrin ....

2022-12-22

Spnnande. Frsta McKinleyboken jag lst. Smrig, stereotypa knsroller.

Ellenor Larsson

2021-07-21

Bra! Mnga bra karaktrer som man vill veta hur det ska g fr.

Ellinor Karlberg

2012-07-30

Underhllande, som vanligt med denna frfattare. Lite ftursgbart men s hrligt att bara frlora sig i hennes vrld..

Jenny Wikander

2012-01-07

En underbar bok som iaf jag lste frn prm till prm. Tamara McKinley kan verkligen konsten att fnga lsaren p frsta sidan och behlla greppet till sista sidan...

Birgitta Spele

2011-06-27

Seg historia som blir utdragen till det yttersta, och man frstod ju frn brjan hur det skulle bli.

Ulrica Sandell

2011-04-08

Alltid bra.

S S

2011-04-04

Brjade s bra men tappde vldigt mycket mot slutet. Detta r den andra boken av McKinley som jag har lst och dom pminner s otroligt mycket om varann. Men som sagt vldig synd att den tappar p slutet fr historien r underbar.

Tina Svensson

2010-03-24

n en gng skriver Tamara McKinley en bok med historisk anknytning, handlingen utspelar sig mellan 1894 och 1948. Historien flyter p och var intressant att lsa. I och fr sig kunde jag gissa slutet ganska tidigt, men jag kan rekommendera boken.

Tina Svensson

2010-03-24

Detta var en helt okej bok, med bra handling som hela tiden frdes framt. Men nd ville jag bara att den skulle ta slut s att jag kunde pbrja en ny! Min knsla nr jag hade lst den sista sidan var ?ntligen!?
Fr fler recensioner av bcker som jag lser, se min blogg: