I stormens ga

McKinley, Tamara

| 2020

Htska syskonintriger. Australien efter andra vrldskriget. En mors mystiska frflutna.Omskakad lmnar Olivia 1947 ett krigshrjat London och tervnder till sitt hemland Australien. Hennes mor har dtt och efterlmnat ngra hemliga dokument.Olivia visste att hennes mamma lskade henne, vilket gjorde det lttare att st ut med sin storasyster Irenes fientlighet. Nu behver Olivia systerns hjlp fr att ta reda p sanningen om deras mamma, men Irenes hat har inte minskat med ren - tvrtom ?

Catrin ....

2022-12-22

Spnnande. Frsta McKinleyboken jag lst. Smrig, stereotypa knsroller.

Ellenor Larsson

2021-07-21

Bra! Mnga bra karaktrer som man vill veta hur det ska g fr.

Ellinor Karlberg

2012-07-30

Underhllande, som vanligt med denna frfattare. Lite ftursgbart men s hrligt att bara frlora sig i hennes vrld..

Jenny Wikander

2012-01-07

En underbar bok som iaf jag lste frn prm till prm. Tamara McKinley kan verkligen konsten att fnga lsaren p frsta sidan och behlla greppet till sista sidan...

Birgitta Spele

2011-06-27

Seg historia som blir utdragen till det yttersta, och man frstod ju frn brjan hur det skulle bli.

Ulrica Sandell

2011-04-08

Alltid bra.

S S

2011-04-04

Brjade s bra men tappde vldigt mycket mot slutet. Detta r den andra boken av McKinley som jag har lst och dom pminner s otroligt mycket om varann. Men som sagt vldig synd att den tappar p slutet fr historien r underbar.

Tina Svensson

2010-03-24

n en gng skriver Tamara McKinley en bok med historisk anknytning, handlingen utspelar sig mellan 1894 och 1948. Historien flyter p och var intressant att lsa. I och fr sig kunde jag gissa slutet ganska tidigt, men jag kan rekommendera boken.

Tina Svensson

2010-03-24

Detta var en helt okej bok, med bra handling som hela tiden frdes framt. Men nd ville jag bara att den skulle ta slut s att jag kunde pbrja en ny! Min knsla nr jag hade lst den sista sidan var ?ntligen!?
Fr fler recensioner av bcker som jag lser, se min blogg: