I skydd av mörkret

Booth, Stephen

| 2007

Ett sovrumsfönster står öppet. Tre skott avlossas i nattens mörker ? en till synes oförarglig medelålders kvinna hittas död. Offret, Rose Shepard, har levt ett tillbakadraget liv i den lilla byn i Derbyshire. Vad ligger bakom dödsskjutningen som mer eller mindre liknar en regelrätt avrättning? Ingen tycks känna kvinnan.  Diane Fry har bittert fått erfara att inte ens oskuldsfulla människor kan skyddas från ond bråd död. En ung mamma och hennes två små barn har nyligen mist livet i en husbrand. Polisen letar förbrilt efter ledtrådar bland de sotsvarta resterna av de sönderbrända leksakerna. Likt Rose Shepard anade familjen Mullens inte faran natten de dog.   Detta är bara de första bitarna i ett komplicerat pussel. För att finna svaret tvingas Diane Fry och Ben Cooper att sträcka a sin undersökning och ta hjälp av ett land långt utanför Derbyshire i andra änden av...

2022-05-17

Alldeles lagom, småspännande och på sätt och vis känns slutet väldigt realistiskt utifrån att man inte alltid löser saker på det sätt man helst önskar.

Jan Banan

2020-04-16

Lite seg, men välskriven och trovärdig.

2016-06-18

Den här sjunde delen kan nog vara den med den tunnaste historien, av olika skäl som jag egentligen inte kan gå in på i detalj utan att avslöja för mycket. Men om man inte bryr sig om sådana petitesser så är den lika bra som de andra. Läs mer på https://bokslut.blogspot.se/2016/06/i-skydd-av-morkret-av-stephen-booth.html

2015-02-17

Inte en av de bättre med Diane och Ben, lite traggligare att t sig igenom, trots två spännande mordgåtor. En helt okej 3a, men inte mer denna gång. Dock ett klurigt slut, som man iofs kunde se komma.

kristina johansson

2009-08-10

Tråkig. Läste boken trots att ingenting spännande hände, mycket människor och detaljer som gör den tung rodd att följa. Tycker att författaren borde ha satsat på att mer utveckla de två huvudpersonernas karaktärer.

kristina johansson

2009-07-09

Det här är den första boken som jag läser av författaren och den gav mig klart mersmak ( har beställt de andra böckerna också :)... Jag tyckte direkt om karaktärerna speciellt Ben Cooper och skulle ha viljat att historien handlade mer om deras liv. Handlingen som sådan var bitvis spännande men också seg. Blev lite besviken över slutet då jag hade önskat det mera actionfyllt...men man kan ju inte få allt :)