I samlarens spår

Deaver, Jeffery

| 1998

New York-polisen med den helförlamade Lincoln Rhyme och hans assisten Amelia Sachs i spetsen, jagar en seriemördare som efterlämnar svårtydda ledtrådar. Kusligt spännande thriller som också blivit film med Denzel Washington och Angelina Jolie i huvudrollerna. "Ruggigt spännande historia... Det kan inte bli annat än högsta betyg till Jeffery Deaver." Sydsvenskan "En polisthriller man helst sträckläser." Gefle Dagblad En ny lysande thriller av Jeffery Deaver, författaren till Tyst gisslan.

2013-12-13

Jag tycker att denna deckare var super bra..

Ulrica Sandell

2011-04-06

Annorlunda.

A Bookaholic Swede

2010-10-12

Egentligen är det inte så smart att läsa bokens efter att man sett filmen, men då bokens handling, oavsett likheterna med filmen, faktiskt skiljer sig markant på flera områden från filmen gör det inte så mycket. Bokens var spännande att läsa och jag ser fram emot att läsa fler böcker av Jeffery Deaver, speciellt de med radarparet Amelia och Lincoln!

Anna Johansson

2010-08-08

Bättre än filmatiseringen, även fast filmen är riktigt bra den också. Bokens och filmens grundhandling är densamma, men mer omfattande i boken. En bra thriller/deckare.

2010-01-04

Betyget avser filmen, tror inte att jag har läst boken (men är inte helt säker).