I ondskans spår

Robinson, Peter

| 2002

?Peter Robinsons böcker är isande, lockande och djupt nyanserade konstverk.? Dennis Lehane ?Peter Robinson är en mästare på att beskriva brittiskt polisväsende och han är värd en stor publik för denna gripande, psykologiskt skarpsinniga berättelse.? Publishers Weekly  När Yorkshirepolisen kallas till vad som förefaller vara ett vanligt familjegräl på The Hill 35 möts man av en chockerande syn. Den unga Lucy Payne har blivit svårt misshandlad och hennes make Terence är döende, men värst av allt är den upptäckt som görs i husets mörka och fuktiga källare ...  Överkommissarie Alan Banks och hans kollegor har under lång tid lett spaningarna efter Kameleonten, en seriemördare som misstänks ligga bakom flera unga kvinnors försvinnande. Nu tyder allting på att polisen har funnit rätt man, men avslöjandet visar sig bara vara början på ett fall som döljer fruktansvärda hemligheter...

Bra! Läsvärd! En klar 4:a.

2015-06-20

Grym, tjock, bra!

Carina Svensson

2013-07-12

Spännande och ruggig, men jag började tröttna i slutet och ville att boken skulle ta slut, Den hade nog lite för många sidor. Ger den en svag fyra.

Rune Linder

2013-01-15

En av de stora deckarfaörfattarna. Mycket läsvärd med
spännande innehåll

Karin Lundberg

2010-12-17

Min Robinson-favorit. Nervkittlande.

På svenska

2010-08-14

Inte lika bra som En ovanligt torr sommar.

2010-07-25

Tyckte inte om den här.

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Det är första boken jag läser av denna författare och jag tyckte den var otroligt spännande och hemsk. Hade svårt att lägga ifrån mig boken, ville veta mer

Thomas Karolin

2010-04-16

Tyckte den här var bra. Läste sedan att han varit jobbat för Ronald Reagan. Dessvärre gick min hjärna i baklås någonstans där. Kan inte riktigt förmå mig att läsa något mer med honom efter den insikten. Så barnslig och inskränkt är jag, tydligen.

Anna Hallqvist

2009-10-13

Detta är andra boken som givits ut på svenska om överkommissarie Alan Banks.
Här spanar man efter en seriemördare kallad Kameleonten.
Lite otäck, med en dålig eftersmak skulle jag vilja säga...Många mord, mycket våld och övergrepp...är mänskligheten verkligen så kall och hård?
Boken är bra skriven. Bra språk, snabba händelser och svår att lägga ifrån sig. Man vill veta mer.

Nenne N

2009-10-05

Hemsk men så bra! Peter Robinsons bästa bok!

Kajsa S

2009-07-06

En svag trea eller en tvåa. Jag har läst ett gäng av böckerna om Banks och denna var en av de tråkigare.