I løgnens spor

Advokat Ulrika Stål snubler over den uløste saka med Jenny Hults forsvinning. Dette fører henne inn i en malstrøm av intriger og gamle løgner som setter hennes egen familie i fare. Dette er den tredje romanen om Ulrika Stål.

2019-02-05

Jag fortsätter med att inte tycka om Ulrika Stål. Dock den bästa boken i serien, hittills. Jag gillar storyn och intrigen och de pågående brotten som vävs ihop. Ger mig direkt på uppföljaren.

Maria Johnson

2011-02-15

En finurlig bok med en intrig som väver samman karaktärerna på ett spännande sätt. Några riktigt oväntade passager gör att boken är klart läsvärd. Dock lämnar inläsaren en hel del övrigt att önska. Det är så synd att talboksinläsarna är så tråkiga:( Är det en sjudbok kostas det på en skådespelare, orättvist:(

Sofia Åkerberg

2009-05-24

Ovanligt välskriven för att vara en svensk deckare, inte minst kan Hensher faktiskt använda detaljer för att göra sin berättelse mer levande istället för att göra läsaren irriterad. Plotten är lite väl splittrad även om Hensher får ihop allt på slutet. Och det är riktigt uppfriskande att det i alla fall inte är av personliga orsaker som skurken drar in huvudpersonen i den Stora Slutjakten.