I ljus och mörker

Strax innanför Visbys murar lever Sara tillsammans med sin man Tim och deras två barn Linnea och Isak. Sara som vacklar i sin psykiska hälsa bär på en ångest som ständigt ligger på lur. En dag orkar hon inte längre. Sara försvinner för att aldrig återvända. En ny historia tar vid där hemligheter uppdagas och där frågor utan svar måste besvaras. Berättelsen är aktuell då den behandlar psykisk ohälsa såväl som kvinnors och barns särskilda utsatthet. Händelserna i boken utspelar sig mestadels i Visby där författarens själ och hjärta finns.

En bok som tar upp viktiga och aktuella ämnen som självmord, övergrepp och psykisk ohälsa.
Mycket fint skriven om en vanlig familj. Sorgligt och gripande men ändå hoppfullt.
Jag kan verkligen rekommendera denna bok som tog slut alldeles för fort.
Vill läsa mer!

En bok som är lätt att leva sig in i. Fin beskrivning av Gotland och en trovärdig story. Hoppas få läsa mer av Åsa framöver.

En så levande beskrivning av ett älskat Gotland. Att få en tröst när livet känns tungt...Åsa beskriver mötet med nära och kära på ett innerligt sätt, även med dom som lämnat jordelivet. En måbra bok .