I Let You Go

Mackintosh, Clare

| 2016

THE NEW YORK TIMES BESTSELLER One of The New York Times Book Review's 10 Best Crime Novels of 2016 The next blockbuster thriller for those who loved The Girl on the Train and Gone Girl..."a finely crafted novel with a killer twist."(#1 New York Times bestselling author Paula Hawkins) On a rainy afternoon, a mother's life is shattered as her son slips from her grip and runs into the street... I Let You Go follows Jenna Gray as she moves to a ramshackle cottage on the remote Welsh coast, trying to escape the memory of the car accident that plays again and again in her mind and desperate to heal from the loss of her child and the rest of her painful past. At the same time, the novel tracks the pair of Bristol police investigators trying to get to the bottom of this hit-and-run. As they chase down one hopeless lead after another,...

Anita Karlsson

2021-08-16

Oväntad.

Mikaela86

2021-01-25

Jag vet inte om det är dålig översättning men språket är så stelt skrivet. Jag läste 100 sidor innan jag skummade igenom resten. Jag var tvungen att sluta läsa för att det var klyscha efter klyscha. Det är för många trådar, det känns som del två är en annan bok. Den fungerade inte alls för mig, det gjorde inte Gone girl heller.

Sofi W

2019-08-05

En av sommarens bästa läsningar.
Oväntad (även om jag anade att något inte var som det skulle) och riktigt spännande. Bara att läsa!

2018-11-21

Spännande, välskriven, lite överreklamerad, lite för lång, den hade gärna fått kortas ner på närmare 200 sidor. Men absolut läsvärd! I en fantastiskt bra uppläsning av Anna Maria Käll!
Slutbetyg, en stark 3:a!

Ä

Älskarattläsa

2018-03-31

Första delen av boken känns långsam och lite tråkig men andra,där emot, är myyyycket spännande och överraskande! Rekommenderas..

Birgitta Olofsson

2018-01-22

Vilken spännande bok en riktig bladvändare.

Nina Gustafsson

2017-11-04

Även om andra hälften av denna historia är mycket bättre så blir jag ändå lite besviken.

Therese

2017-10-14

Börjar helt ok, men utvecklas sedan till att bli riktigt bra. Spännande med flera oväntade vändningar. Gav stundtals lite samma känsla som "Kvinnan på tåget".

Ullis N

Intressanta personporträtt.
Bjuder på överraskningar.

Lena Knutsson

2017-04-23

Mycket bra, oväntad hemsk upplösning.

Charlotte Olsson

2017-04-03

Spännande! Och oväntad vändning. Sträckläsning.

Kristina Carlsson

2017-04-02

Lättläst, spännande och underhållande men inte mer än så.

Jag tyckte de va en bra bok som gav en verklighet för hur vissa kvinnor i världen lever.

Louise Ö

2017-02-01

Lite för " hausad, men ändå lite spännande. Helt okej, men inget mästerverk.

Monica Helmersson

2016-12-12

En helt otroligt bra bok.

2016-06-30

Fantastisk bok! Gick inte att lägga ifrån sig så tur är det väl att det är semester och det regnat ute hela dagen. Den var riktigt bra skriven och inte för förutseende.

Irene Malmeling

2016-06-24

Spännande debut! Verkligen en bok som är omöjlig att lägga ifrån sig. Överraskande vändningar höjer läsupplevelsen och bidrar till spänningen. Rekommenderas!

Gunilla Jönsson

2016-05-04

Riktigt bra och spännande. Men hur slutade den egentligen?

Den börjar med en fruktansvärd olycka, ett litet barn förolyckas och jag undrar om detta ska bli en riktigt snyfthistoria om den sörjande mamman. För det fixar jag verkligen inte, gråter floder. Men så blir det inte, istället börjar den berätta om Jenna som flyttar från Bristol till en by i Wales. Det tar ganska långt tid innan jag får klart för mig vem Jenna är men samtidigt rullar en dåtidshistoria om Jenna. I början tyckte jag boken var lite småseg, men ändå blev jag väldigt fast, ville verkligen veta hur detta skulle sluta. Så får man följa kriminalkommissarie Ray Stevens och Kate som har hand om smitningsolyckan. Man får även lära känna dem privat och jag tycker det är en trevlig bekantskap. Förminskade resurser gör att det nästan får sluta söka efter smitaren men något händer som gör att fallet får ny fart. Jag börjar förstå hur det hela ska sluta men ändå är det riktigt spännande.

2016-04-16

Den här boken är ganska ny, men ändå känns det som om att alla har läst den. Tokhyllad har den varit också och jag blir alltid lite skeptisk då och vet inte om jag ska eller inte ska läsa. Nu har även jag gett mig på den i alla fall. Jag tror det är bra att jag blir lite misstrogen, det får mig att sänka förväntningarna. Annars är det lätt hänt att en bok liksom blir sönderhypad. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/04/jag-lat-dig-ga-av-clare-mackintosh.html

2016-03-25

En blandning mellan skönlitteratur och triller.
Helt fantastisk...plötsligt förvirrande, men ändå knyts trådarna ihop. Mycket, mycket bra gjort. Att läsa om Jennas liv i Wales ger så mycket samtidigt med spänningen. Kanon!

Åse Bandling

2016-03-24

Mycket bra, gillar skiftet mellan del 1 och 2

2016-03-13

Välskriven skildring av hur våld i nära relation påverkar människor. Intressant story, inte lika spännande att följa poliserna dock. Obehagligt med jag - bitarna från mannen. Konstigt slut som känns lite onödigt.

Camilla Eriksson

2016-02-13

Spännande bok , men kunde gott korta ner några sidor en aning för lång för mig .

Kickie Boman

2016-02-11

Suverän! Lite trög början. Men sen...

2016-02-09

Mycket bra och intensiv med en tvist. Jag vill bara fortsätta läsa. Förstår helt klart varför det är en bästsäljare. Snygg debut!

Galet spännande, skrämmande och suveränt bra skriven!!!

2016-01-31

Det här tyckte jag var en mycket, mycket bra bok. På baksidan av boken så klassas den som en psykologisk thriller, och jämförs med Gone girl och Kvinnan på tåget. Författaren har tidigare jobbat som polis i tolv år, och det här är hennes debutroman.

Boken var väldigt spännande, mycket välskriven, och stundtals oförutsägbar. Och den gjorde några häftiga vändningar, som jag inte alls hade räknat med.

I början var den ganska så lugn, men den andra halvan blev mer intensiv. Jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig boken, för den grep verkligen tag i mig.

Jag rekommenderar absolut boken till alla. Och jag ser verkligen fram emot fler böcker av författaren.

Denna bok var väldigt lik Nora Roberts böcker