I kroppen min - Vägsjäl

Gidlund, Kristian

?Vår berättelse närmar sig sitt slut. Och vår figur klamrar sig fast på vrakets krutdurk på det öppna havet. Molnen hopar sig. Från och med nu blir allt han skriver korta fragment som han ristar in i tunnans trä.? Efter den hyllade debutboken I kroppen min kommer nu Kristian Gidlunds avslutande texter från bloggen med samma namn. Texterna återspeglar Kristians tankar och känslor under de sista sju månaderna av hans liv. Boken innehåller också Emma Svenssons bilder från fotoutställningen om Kristian Gidlund.Han hade ett sjömanshjärta i sitt bröst. Han sökte äventyret. Han älskade livet. Kristian Gidlund, författaren, journalisten och musikern avled den 17 september 2013. Han blev 29 år gammal.

Larissa Holterman

2022-01-11

Helena R

2019-07-12

Hur bedömer jag någons inre, djupaste tankar? Ord om liv och död, att finna glädjen i att bara kunna vara. Att på riktigt veta att ens tid är begränsad, det som vi alla egentligen vet, men inte tror gäller oss.

Kristian Gidlund skriver naket om sina innersta tankar. Han nämner att det krävs att han inte tänker på hur många som faktiskt läste hans ord, i realtid. Det är det som gör det så vackert, att han vågar hänge sig till sina reflektioner, sina vänner, det ljusa och det mörka. Det är modiga ord. Det handlar inte så mycket om döden, den är en ständigt närvarande skugga, men ljuset överstiger, allt som oftast. Att finna glädjen, det är viktigt.

Mer än så behöver inte sägas, när en kommer till slutet händer det oundvikliga, det som vi vet ska hända och det stora hoppet ligger i att Kristian ska hinna skriva så många av sina ord som möjligt.

Så föll ett långsamt regn genom trädgården.
Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst

Maria Olofsson

2015-02-24

Gripande och välskrivet liksom bok nummer ett. Men lite mer av en komplettering till första boken, kan man säga. Halva boken består av foton med tillhörande texter ur bok ett. Så den läses ur på ett ögonblick.

Kristina Frisk

2015-01-07

Felklick-ej läst

Pernilla Lindholm

2014-08-11

De avslutande texterna av Kristian Gidlund.

Linea Karlsson

2014-07-17

Så stark. Så välskriven. Så fantastisk och så hemsk.

Sanna Persson

2014-07-11

En fantastisk bok av en fantastisk människa! Läs den!!!

2014-04-30

Stark berättelse. Man läser boken med sorg och förtvivlan, men stundtals även med ett leende på läpparna. En bok som gjort intryck.