I hjärtat av Ådala

Liabäck, Åsa

| 2021

Det kändes plötsligt som om det var en sommar fylld av möjligheter. Som om vad som helst skulle kunna hända. Trettiofemåriga Anna har precis kommit ut på andra sidan ett kraschat förhållande när hon köper en kolonilott i Ådala, utmed Stångån i Linköping. Hon är ensam, men vill komma på fötter igen. Stoppa ner händerna i jorden och hitta ny mening. I koloniområdet finns även den gamla livsnjutaren Ragnar, som har koll på allt som händer i stugorna. Trädgårdspolisen Rigmor som gör livet svårare för alla. Medelålders Margareta som plötsligt blivit kär igen. Och 24-åriga Stephanie som behöver fly från sina föräldrar. Medan blommor och grönsaker växer fram börjar känslorna spira i Ådala. Oväntad vänskap, svek och hemligheter. Det blir en sommar att minnas …

Trevlig bok! Hoppas verkligen på en fortsättning! (Uppläsningen var dock lite väl entonig.)

35-åriga Anna har precis lämnat ett kraschat förhållande och vill komma på fötter igen, Anna bestämmer sig för att köpa sig en kolonilott i Ådala som ligger i Linköping precis vid den vackra Stångån. Här hoppas hon få en fin sommar och hitta nya vänner, koppla av och odla.

Det här är en mysig och underhållande feelgood som innehåller alla de klassiska ingredienser som jag önskar - vänskap, kärlek, intriger och humor. Förutom Anna så får man möta flera härliga karaktärer som bland annat Ragnar och Rigmor som jag tycker förgyller boken. Boken utspelar sig i en mysig sommaridyll även om lite intriger gömmer sig bakom buskarna, trots att jag bara bor ngr mil från Linköping så visste jag inte om att Ådala finns så nästa gång blir det att åka förbi och insupa miljön där. Om jag tidigare fantiserat om kolonilott så kan jag bara säga att dom drömmarna har växt betydligt efter att läst denna bok. En underbar bok som gav mig både värme och leende och jag skulle gärna vilja var

Mysig feelgood, som ger en varm känsla och många glada fniss!

Full pott denna härliga feelgood pärla! Älskar boken❣

Åsa Liabäck har skrivit en helt underbart charmig debutroman! Jag började lyssna på ”I hjärtat av Ådala” igår och har lyssnat på den så fort jag haft en liten stund över idag. Nu längtar jag efter nästa del i serien om det mysiga koloniområdet i Ådala!

Den här boken handlar om ett koloniområde där det finns många koloniägare med så charmiga personligheter som gör att man gillar dem med en gång. Jag vill också köpa en kolonilott där och hänga med det härliga gänget som utgör kärnan i boken. Oväntad vänskap, kärlek och trädgårdsglädje i stora mått. Men alla i gänget bär även med sig sorg, saknad och annat tungt i bagaget. Gillar du feelgoodböcker, missa inte den här! Jag älskade den!