I hemlighet begravd

Sten, Viveca

Tionde delen i succén Morden i Sandhamn! Skelettdelar hittas på Telegrafholmen mittemot Sandhamn och Thomas Andreasson kallas dit i sensommarvärmen. Spåren pekar mot två kvinnor som försvann tio år tidigare. Men vem har egentligen begravts på ön? Nora Linde är sjukskriven efter ett tragiskt brottmål. Hon plågas av mardrömmar och kan inte sluta älta sitt misslyckande. När hon hör om fynden på Telegrafholmen försöker hon desperat ställa saker och ting till rätta. Mot allt förnuft inleder hon en riskabel utredning vid sidan av polisens. Vänskapen mellan Thomas och Nora utsätts för svåra prövningar när gömda hemligheter och såriga familjerelationer kommer i dagen. Någon på ön vet sanningen. Måste ytterligare liv offras innan den avslöjas?

En helt förträfflig bok av denna författare, nog en av hennes bästa. Man var som klistrad vid varje kapitel och man kunde knappt lägga boken ifrån sig. Mycket välskriven och beskrivande, så man levde sig in i berättelsen och tyckte att man var där då och nu. Speciellt i de kapitel som handlade om Nora Linde man kände lite sympati för henne.

Bästa hittills. Riktigt spännande och läsvärd. Karaktärerna som Nora och Thomas får nytt liv, ser verkligen fram emot nästa bok. Visa stunder ville jag inte läsa vidare.

Spännande, underhållande & fascinerande!

Ingela Svensson

2020-01-19

Får aldrig nog

Anita H

2019-12-30

Riktigt spännande!

2019-11-09

I hemlighet begravd är den tionde boken i serien Morden i Sandhamn. Jag har läst alla dom nio tidigare böckerna, och jag har tyckt mycket om dom allihopa.

Och den här boken är också mycket bra. Jag tycker verkligen om Viveca Stens sätt att skriva. Och jag tycker mycket om huvudpersonerna i böckerna. Älskar även miljöbeskrivningarna, och jag tycker att författaren har en perfekt blandning av Sandhamn och Stockholm, nutid och dåtid, och kriminalfall och privatliv.

Rekommenderar boken varmt, men som alltid, läs helst serien från början för största behållning.

2019-10-23

Jag tycker att serien tyvärr börjar tappa lite tempo och intresse. Nora gör mig mest irriterad i den här boken. Fylldille. Men visst, den är okej, och man vill ju veta vad som händer ute i Sandhamn.