I fel sällskap

Sten, Viveca

En kvinna på flykt Nora Linde står inför sitt mest komplicerade fall. Ledaren för en av Stockholms största narkotikaligor anklagas för ekobrott eftersom det inte går att fälla honom för droghandel. Situationen blir snart hotfull.Den unga kvinnan Mina är på desperat flykt undan sin man sedan han nästan har slagit ihjäl henne. Allt hon vill göra är att skydda sin son, men hon är en nyckelperson i den kommande rättegången ? om Nora kan förmå henne att vittna.Andreis Kovac bär på mörka minnen från krigets Jugoslavien som han lämnade som barn. Han är beredd att göra allt för att krossa sina fiender och få tillbaka sin hustru, Mina, och skyr inga medel för att få sin vilja igenom.Människor i Minas närhet offras i Andrés krig och Thomas Andreasson dras in i fallet. Samtidigt som han kämpar med sitt sönderfallande äktenskap måste han se på när Nora tar allt större risker för att rädda...

2022-05-09

Betyg 2,5

Marie Byström

2021-08-16

Går inte att lägga ifrån sig.

Therese Östman

2020-11-24

Väldigt enformig och inte så spännande. Men den tar upp ett viktigt ämne, det finns många som blir misshandlad och inte vågar anmäla. Bra uppläsare. Betyg: 2,5

Carina Uematsu

2019-08-16

Bland de bästa böcker jag läst. Spännande och bra skrivet. Kunde inte sluta läsa.

Anne Hansson

2019-07-26

Lite skrämmande, sett filmversionen, boken bättre än den

Johanna Nilsson

2019-06-10

2018-11-26

Dubbelsnark!

Jan Svensson

2018-08-24

Spännande som vanligt. Denna gång också otäckt. Berättade rakt på utan några krusiduller. Detta är den nionde delen och det märks att författaren vill få till en trovärdig historia. Lite plats finns det för att utveckla huvudkaraktärerna, det är ju trots allt en serie. Helt ok sommarläsning men , som sagt, utan krusiduller.

Karin Almén

2018-08-11

Trevlig och spännande bladvändare.

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Och Viveca Sten levererar för nionde gången.

Jag har läst alla dom tidigare böckerna i serien Morden i Sandhamn, och jag har tyckt mycket om dom allihopa. Det är snart tio år sedan som jag läste den första boken, och sen dess har jag följt Vivecas utgivning med glädje. Här är en länk till min recension av bok nummer åtta, I sanningens namn, och där finns det även länkar till dom tidigare böckerna.

Jag tycker alltid att Viveca lyckas ha en perfekt blandning av själva kriminalfallet och huvudpersonernas privatliv. Tycker också mycket om huvudpersonerna, med Nora och Thomas i spetsen.

Viveca har ett mycket bra språk i sina böcker, som alltid är lika välskrivna. Dom känns också alltid aktuella, och är mycket lättlästa.

Böckerna utspelar sig ju alltid på Sandhamn, och på öarna i närheten. Och även till en del i Stockholm. Och jag tycker mycket om miljöskildringarna.

Och handlingen i just den här boken, var lika intressant och spännande som i tidigare titlar. Om inte till och med lite extra spännande faktiskt.

Rekommenderar varmt boken, som säkerligen kan läsas fristående. Men för störst behållning så tycker jag att man ska läsa hela serien ifrån början.

(Här är även en länk till min recension av boken Iskalla ögonblick, en novellsamling med tio skärgårdsberättelser i genren deckare. Personerna i novellerna är karaktärer från böckerna i serien Morden i Sandhamn.)

2018-06-15

En av de bättre med Nora och Thomas och deras familjer. Stark och välskriven och väldigt trovärdig. En riktig bladvändare, man bara måste få veta hur det slutar.

Evasbokhylla

2018-06-07

En riktigt hårresande berättelse om utsatta kvinnor. En välskriven otäck bok!

A H

2018-05-21