I en gåtfull spegel

Gaarder, Jostein

| 1994

Den här julen kunde Cecilia inte stå på trappan och höra hur julen ringdes in. Hon var sjuk. Hon var inte bara lite sjuk, det hade hon varit i oktober och november. Just nu var Cecilia så sjuk att julen bara kändes som en nypa sand som skulle rinna bort mellan fingrarna medan hon sov eller var halvvaken. Hon slapp i alla fall att vara på sjukhuset. En kväll när hon ligger i sitt rum får hon besök av ängeln Ariel. Cecilia försöker få ängeln att avslöja några av himlens hemligheter. Men Ariel är också nyfiken på hur det är att vara en människa av kött och blod. Som läsare får man en intensiv känsla av vad det är att leva och finnas till. Och man får uppleva ett sällsamt möte mellan himmel och jord.

Mikaela86

2019-09-17

Jag köpte denna bok efter att ha läst Sophies värld som jag älskade. Jag förstod dock ganska snabbt att denna inte var i min smak då den hade religiöst inslag. Den kan inte tala till mig när jag inte tror på änglar, valde ändå att läsa den. Jag har nu gett den vidare.

Sanna Axelsson

2014-08-21

ÄNTLIGEN har jag hittat denna bok, som jag läste för kanske 10 år sedan och sedan glömde namnet på. Minns att jag då älskade den!