I en annan del av Bromma

Haag, Martina

| 2008

Mitt liv har blivit lite rörigt på sista tiden. Varför ligger jag obekvämt på barr och blåbärsris och små stenhårda kottar och spionerar på min egen familj i kikare? Varför dyker Lars Adaktussons rödblonda huvud upp så fort jag sätter på teven? Vad hände med min koll på band och musik? Jag vet inte ens vem det är som är själva Kent av alla killarna i popgruppen Kent. Sju år har gått sedan Bella fick sparken från Dramaten. Nu är hon gift och har fått två pojkar med den framgångsrika tevestjärnan Matte. Själv jobbar hon i receptionen på TV4 och undrar vart hennes liv och drömmar tog vägen. Blev det inte mer än såhär? Matte tror att Bella har åkt på semesterresan som han så omtänksamt har köpt till henne. Bella tror att Matte är på landet och har sommarlov med pojkarna. Det visar sig att båda två har helt andra planer.

Jenny Kallin

Bra!

Lättsam.

Malin Sundman

2015-09-05

En liten munsbit som man läser ut på någon timme. Inget nobelpris men bra bok att rensa hjärnan med pch bra underhållning.

Ellinor Karlberg

2014-07-12

Den här boken gör mig lite deprimerad. Men den får ändå en 3a pga några riktiga skratt!

Jeanette Olsson

2013-07-20

Älskar hennes böcker :):)!!

Louise Ö

2013-06-30

Kanske den sämsta boken någonsin.

Moa Djurfors

2012-09-08

En lättsam bok, läste ut den första dagen på semestern!

Moa Djurfors

2012-09-08

En lättsam bok, läste ut den första dagen på semestern!

Martina skriver enkelt och ledigt och med humor. En lagom bok som man snabbt läser igenom och som ger en småfnissig läsning. Helt okej tycker jag.

Emelie A

2011-07-17

Jag kan inte säga mer än att det här, det håller inte.

Magnus Hoem

2011-04-16

Det enda som fanns tillgängligt en sjukdag på landet. Hade inga höga förväntningar, och det blev som jag trodde...

Anette K

2011-04-01

Martina borde hålla sig till att skriva krönikor, då är hon i alla fall rolig.

Camilla H

2011-03-11

När jag läste en av hennes andra böcker Underbar och älskad av alla så blev det en del skratt. I en annan del av Bromma är inte lika kul men visst, den lockar till skratt ibland. Det är en lättsam bok med charm. Jag kommer nog inte läsa om boken igen, men den var bra och värd att läsas.

Helena Larsson

2011-02-25

Ojämn.

Merja A

2011-01-04

Smårolig, lättläst

Aniko Ja

2010-10-12

En bok jag inte spontant hade valt, men som jag fick av en vän och fastnade i, så lite bra var den ju i alla fall. Inget litterärt mästervärk, men å andra sidan behöver inte allt man läser vara det. Boken lockade till skratt och en del igenkänning i småbarnsmammalivet. En härlig bok att ha med sig när man bara hinner läsa korta stunder i taget och inte orkar med något tungrott.

Karin D

2010-10-09

Lättsam underhållning för stunden med en del igenkänning... men inget som sätter spår.

2010-07-31

Kul, lättsam och lätthörd.

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Nä detta är inget genialt mästerverk men jag skrattade högt åt flera saker i boken och för mig är det värt mycket. Jag gillade den!

Fredrik Evertsson

2010-05-30

Innehållslös, handlar om ingenting.

Tove Holmgren

2010-05-16

Den tredje stjärnan i betyget är för bokens första två tredjedelar. Hade jag baserat betyget mer på helheten (vilket jag lanske borde ha gjort) hade det nog blivit en tvåa.

Anna Hallqvist

2009-10-12

Martina Haag är väldigt bra på att skriva, vissa småsaker sitter klockrent och man känner igen sig själv till 110% vilket är det underbara i kråksången. Jag hyllar romanerna, men avgudar krönikorna och de samlingsböckerna. Det är när hon beskriver sitt eget liv som hennes ironi och humor kommer fram på riktigt.

Kerstin Andersson

2009-10-01

En del komiska situationer i boken ger ett par skratt men det är allt. I övrigt är boken väldigt tunn.