I djupt vatten

Hawkins, Paula

| 2017

Med samma driv som fängslade miljontals läsare världen över i Kvinnan på tåget har Paula Hawkins nu skrivit en ny gastkramande och mångfacetterad psykologisk thriller.  En ensamstående mamma och en tonårsflicka hittas döda på botten av en flod med bara några veckors mellanrum. I utredningen av dödsfallen grävs en mycket komplicerad historia fram.  Paula Hawkins visar återigen i sin nya roman prov på imponerande insikter om mänskliga drifter och minnets bedräglighet. I den nya spänningsromanen I djupt vatten sjunker vi ner i det mänskliga psyket och får ta del av hur det förflutna slänger spöklika ekon in i nuet och framtiden.

2022-04-26

Rörig och långt från kvinnan på tåget som var bra och lite originell.

2021-07-24

Överraskande bra! Jag tycker om när man får del av många olika personers perspektiv och berättelser. Kanske inte så oförutsägbar men vindlande och intressant hela vägen. Också oklart om något brott har begåtts eller ej. Förutom detta vävs också kvinnosyn och hat in i berättelsen - både historiskt sett och i nutid.

Rebecka Nyman

2020-11-30

Den har det som en thriller ska ha tycker jag, ett pussel som ska få alla sina pusselbitar allt eftersom, vändningar genom stor del av boken och en spänning att jag som läsare vill veta hur hela historien kommer att sluta. Jag gillar också när det växlar personer och är relativt korta kapitel, för det gör att tempot går upp en aning.

Anna Hedenstedt

2019-12-31

Trevlig och lagom spännande jullovsläsning.

Cecilia Olsson

2019-08-11

Intressant och välskriven spänningsroman.

Maria Linder

2019-07-29

Passar bra att sträckläsa, annars kan det kanske vara svårt att hänga med i alla karaktärer och deras stories. Väldigt spännande och intressant.

A H

2018-11-29

Det var den rörigaste bok jag läst.

2018-10-09

Nej, det här blev alldeles för rörigt. En historia som inte ledde fram till så mycket.

2017-12-31

Lite rörigt först med en massa (och jag menar verkligen en massa) olika personer och deras syn på saken. Men det vävdes ändå ihop på ett bra sätt så att historien gick vidare. Lättläst.

Henrik Johansson

2017-07-27

Bra deckare, men stundtals lite tunn. Sättet att berätta på väger upp. Kvinnan på tåget kändes lite nyskapande, denna når inte riktigt dit.

Pia Olsson

2017-07-10

Inte lika bra som hennes första bok.

2017-06-25

Spännande bladvändare med trovärdiga karaktärer och relationer.