I dina kläder

Green, Jane

| 2007

Utifrån sett har Vicky Townsley allt. Hon bor i London, har bra ekonomi, är snygg, singel och arbetar på den supertrendiga tidningen Poise! Men hon skulle ge upp allt för en man, barn, ett hus på landet komplett med trägolv och perenner. Amber Winslow, å andra sidan, har allt det som Vicky vill ha. Visserligen på andra sidan Atlanten, men där finns hon med man, barn, hund, nanny och ett enormt hus. Hon spenderar sina dagar med andra hemmafruar och de tävlar om vem som har de senaste märkeskläderna, dyraste vigselringarna och häftigaste inredda huset. Men Amber är inte heller lycklig. Hon går omkring med ett tomrum inom sig som inte längre kan fyllas med materiella ting. Så när hon ser att Poise! söker en läsare som vill byta liv med en glamorös journalist under en månad, sätter hon sig genast ner för att skriva en ansökan. Aldrig kunde hon tro att just hon skulle bli...

Anna Andreasson

2016-11-29

En bra bok som blev bättre och bättre ju längre in i boken jag kom.

Marie Rös

2012-01-02

Precis vad den ska vara - en mysig chic-lit med lättsamt allvar bakom. En söndagsbok!

Ebba Bryntesson

2011-02-28

Lite seg i början men annars en bra bok

Erika Broberg

2010-08-05

Härlig chic-lit som jag älskar!!

Pia W

2010-07-31

Lättsam men med ett allvar inbyggt om vad vi gör av våra liv. Bra flyt och spel mellan huvudpersonernas kontraster. Stark trea!

Gunilla Jönsson

2009-08-16

Bra och rolig början, slutar dock insvept i sockervadd

Karin Karlsson

2009-06-12

Den här boken är nog den bästa av de böcker jag läst av Jane Green. Lättläst, stundtals rolig, men samtidigt en del allvar. Bra chiclitt helt enkelt!