I denna ljuva villervalla

Klingberg, Ewa

Knopparna spirar utanför begravningsbyrån Tranan, liksom kärleken i Sandras hjärta. Hon har till slut insett att den enda vägen, både för hennes personliga del och för Tranans, är framåt. Det är nya tider som kräver nytänkande och flexibilitet. Inte minst när ett kristet mc-gäng kommer rullandes och kliver in på Tranan. Deras extraordinära krav inför begravningen av deras ordförande blir en slutlig ögonöppnare för Sandra. Om byrån klarar av att tillmötesgå dem, klarar de allt.Av den gamla anrika Tranan finns snart inte mycket kvar. Den tunga och mörka inredningen byts ut mot fräsch och ljus. Nu måste hon väl ändå kunna sälja byrån med vinst? Men då hon sliter bort det gamla hittar Sandra något som får en allvarlig konflikt att blossa upp och hon undrar om Tranan ändå inte gräver sin egen grav till slut. Med god hjälp av mostern.

Therese

2021-12-28

Serien om begravningsbyrån Tranan puttrar på som en direkt fortsättning på förra boken. Småmysigt fast det inte händer så mycket.

Eva Möller

2020-01-07

Denna serie har verkligen blivit en favorit. Det är som bjuder hem sina vänner en kväll för en uppdateringsmöte. Vad har hänt sedan sist. Hur gick det med den där bokningen osv. Ett mysigt möte och man sitter och ler i vinterrusket. Hoppas det blir en uppföljare till. Kanske hoppa fram ett par år. Betyg 5

Detta är fjärde delen om begravningsbyrån Tranan i Tranås. Här möter vi Sandra och hennes moster Majken och får följa livet kring dem. Det är en efterlängtad återförening att få läsa denna bok. Har älskat de tre tidigare böckern i serien och det känns som att komma tillbaka till sina ”vänner”. Eva skriver med en fin känsla och otroliga miljöbeskrivningar. En mysig, charmig och lättläst feelgood.

Charmig, rolig & underbar!