I denna ljuva sommartid

Jungstedt, Mari

| 2011

?I denna ljuva sommartid? är den femte delen i Mari Jungstedts succéserie om skakande mordmysterier mitt i den gotländska idyllen.En tidig sommarmorgon skjuts en gotländsk snickare och småbarnsfar kallblodigt ihjäl under en joggingtur på Sudersand på Fårö. Eftersom kriminalkommissarie Anders Knutas är på semester får hans ställföreträdare Karin Jacobsson för första gången leda mordutredningen. Vad ligger bakom mordet, som mest liknar en avrättning mitt på den fridfulla stranden?Trådarna leder in i det förflutna, och Karin Jacobsson närmar sig ett svårt dilemma som kommer att sätta hennes lojaliteter på hårda prov. Samtidigt gräver tv-reportern Johan Berg efter sanningen och kämpar för att få tillbaka sin stora kärlek Emma Winarve.

Jenny Öhlund

2023-03-13

2021-01-17

Standarddeckare

Jan Banan

2020-02-15

Stabil insats av Jungstedt!

Marina Pedersen

2016-10-16

Bra

Inger Jonsson

2016-08-04

Lättläst deckare med en hel del kärlekstrassel varav en del löser sig.

Anna Hedstrand

2015-06-29

Gillar henne som författare
Tycker hon skriver bra och spännande man vill fortsätta läsa

Helene Forsman

2015-04-10

Denna bok var jättebra och det gick jättesnabbt att läsa ut den! det var en bladvändare i nästan hela boken.
Klart läsvärd!

Therese Östman

2014-06-19

Bra bok, gilla denna! Betyg: 5

2013-10-24

Helt okej.

Carina Svensson

2012-09-18

Spännande! :) Det var nog den Jungstedtsbok som jag läst ut snabbast hittills?

Caroline Karlsson

2012-08-22

Intrigen är helt okej, men jag listade ut vem som var mördaren alldeles för tidigt, och det finns inga som helst överraskningsmoment för läsaren, så det känns en aning slätstruket.

Helena Wennergren

2011-06-22

Sommarmysig, trivsam lyssning/läsning.

Eva Svensson

2011-02-15

Bladvämndare. Spänning från början till slut.

2011-01-05

Var ett tag sen jag läste boken, men jag gillar denna precis som jag gillar alla Jungstedts böcker. De känns enkla i språket, men är ändå inte enkla i intrigerna.

Anna Liljeby

2010-10-06

Ljungstedt är kanon

2010-09-21

Jag vet egentligen inte vad nytt jag kan skriva om Mari Jungstedt, förutom att jag fortfarande är löjligt förtjust i hennes upplägg. Även om man är ganska säker på hur allt ska utveckla sig, vad som hänt och varför så håller hon spänningen uppe. Den här boken plöjde jag mig igenom på en dag och jag gillar verkligen hennes sätt att skriva. Korta kapitel som snabbt bär historien framåt. Tillbakablickar som, till slut, förklarar allt. Ett kort och koncist språk, inga omotiverade utsvävningar och efter fem böcker tycker jag nu att alla huvudkaraktärerna känns som gamla bekanta. Definitivt en av mina favoritförfattare, när jag bara vill luta mig tillbaka och bli underhållen.

Merja A

2010-08-10

Mari Jungtedts femte kriminalroman, den enda som jag har läst. Tyckte om den, det har bara inte blivit av att läsa fler. Trevligt med hennes Gotlands miljöer.

Lite VÄL snabbläst. Skulle vilja att den räckte längre :)

2010-08-01

Jungstedt är så bra. Vad mer kan man säga?

Elisabeth E

2010-06-16

Igår kväll läste jag ut I denna ljuva sommartid och det var mest på grund av att slutet var riktigt spännande. Boken handlar om hur en campande snickare som blir skjuten på stranden, först i huvudet och sedan ett flertal skott i magen. Anders Knutas är på semester just då och det blir Karin som får ta hand om det istället tills han återvänder.

Jag tycker att Jungstedt blir bättre och bättre för varje bok. Den du inte ser och I denna stilla natt är mina favoriter av henne så här långt. Spänningen stegras i den här boken och bihistorier vävs samman men just bihistorien tycker jag var lite förvirrande. Det tog ett tag innan jag förstod vad som menades men egentligen är det väl det som är lite meningen med deckare. Man ska inte förstå allting på en gång.

Hursomhelst. Riktigt bra och hon tog ut svängarna i slutet på ett intressant sätt.

Betyg: 4/5

Elisabeth E

2010-06-16

Stegrande spänning av Jungstedt.

Gun Kappel

2009-12-11

Boken börjar på Sudersand på Fårö och där låg jag i solen och läste denna. Kikade över axeln ibland...

Izabelle Renlund

2009-09-10

Bra läsning och om denna ljuva ö Gotland. Har själv bott där och kunde följa med i spänningen.

Izabelle Renlund

2009-09-10

Kul att läsa om Gotland! Har bott där i 10 år. Välskrivet och spännande. Läser gärna fler böcker av Mari.

Linda Lindblom

2009-08-14

Maris hittills svagaste historia som dock ändå är läsvärd. Den är ganska förutsägbar och lite långrandig emellanåt.

Susanna S

2009-08-01

Det var alldeles för lätt att avslöja mördaren.

Karin Karlsson

2009-06-12

Den var otroligt lättläst och väldigt bra, så jag hade svårt och släppa den. Jag älskar såna här böcker. Och så är det kul att fortsätta följa alla personerna som har varit med i hennes tidigare böcker.