I de eviga skogarna

Vargas, Fred

| 2009

"Jag föll pladask för Fred Vargas. Äntligen något som känns uppfriskande annorlunda i genren. Hon skriver som en ängel på skridskor." Maj Sjöwall Två män hittas med halsarna avskurna i utkanten av Paris, och man tar då för givet att detta bara är ännu ett drogrelaterat våldsbrott som blivit ack så vanligt i den här delen av stan. Men kommissarie Adamsberg är övertygad om att det denna gång måste ligga något mer bakom. För att kunna behålla kontrollen över utredningen måste han be någon om en stor tjänst: rättsläkaren Ariane Lagarde som han har ett inte okomplicerat förhållande med, efter en incident för tjugotre år sedan. Spåren leder Adamsberg till en kyrkogård, där en grav har skändats till synes helt utan motiv. Kan dådet möjligen ha begåtts av en gammal sjuksköterska -- en seriemördare som arresterades av Adamsberg två år tidigare, men som nu har rymt från fängelset?

Ulrica jonsson

2019-08-08

Frida Brandt

2015-04-10

Väldigt bra när jag väl kom in i den.

Kaleida Läslus

2012-10-16

Fasiken vad bra den var. Enda var att ordet förblommerat upprepades 2 gånger nära inpå varandra.

Samuel Karlsson

2010-08-24

Ganska invecklad och en väldigt krånglig intrig. Inte helt rovärdgi tycker jag. Men kul läsning om man orkar alla stickspår.