I cirkelns mitt

Brown, Dan

| 2005

Nu i lågprisutgåva! Spänningsroman av Dan Brown! När en ny NASA-satellit fångar bevis på ett häpnadsväckande sällsynt fynd begravt djupt nere i den arktiska isen kan det ifrågasatta rymdorganet utropa att de vunnit en efterlängtad och nödvändig seger - en seger som har en avgörande betydelse för det amerikanska rymdprogrammet och i den pågående presidentvalskampanjen. Presidenten ligger dåligt till i opinionsundersökningarna och skickar sin personliga underrättelseanalytiker Rachel Sexton för att verifiera att fyndet är autentiskt. Hon och det team av experter som hon har till hjälp kommer fram till att det rör sig om en vetenskaplig bluff! Ett fräckt och fruktansvärt bedrägeri som hotar hela världen! Rachel förstår att någon håller sin osynliga hand över alltihop. Den personen är beredd att göra vad som helst för att dölja sanningen, men när sanningen uppdagas visar den sig...

Anders Jansson

2018-05-24

Det här är faktiskt en av min favoriter bland Browns böcker. Tyvärr är slutet inte bra. En stor upptäckt, istället för en stor konspiration, skulle ha lyft den här historien ordentligt.

Jonas Qarlsson

2018-01-29

Svag fyra, extremt bra fram till sista 100 sidorna som blev lite väl amerikanska.

Rebecka Åkesson

2018-01-05

Grymt bra bok, svårt att lägga den ifrån sig.

Sara Sundin Faugert

2017-11-26

Tråkig

Arberesha Sabani

2017-11-23

Browns andra bok och han fortsätter med den vetenskapliga spänningen. Jag tycker om hur han kopplar ihop det vetenskapliga, landets hemligheter och säkerheter. Det gör att jag som läsare tänker till på vad som är sant eller falskt.

Lyssnat på denna ljudbok tillsammans med min sambo i bilen. I början var den intressant men herreguuuud vilken trökig röst och vilken invecklad historia..... Orkade inte lyssna klart.. Vi fattade ingenting i princip för man glömde allt för de hände så mycket hela tiden.. Den får en 2a bara för att den var lite spännande i början..

Lotta Berlin

2014-02-25

Jag gillar Dans böcker. Det är spänning blandat med intriger och fakta. Jag har aldrig brytt mig om att fastna i om saker är sanna eller inte, jag läser böckerna som de spänningsromaner de är och tycker att de är superbra!

Ingela Nyström

2013-11-10

Fartfylld i samma stil som övriga Brown-böcker.

Nicklas Björk

2013-05-29

Jag instämmer med Natalie Nordström: En enkel bok med ett spännande innehåll. Helt ok, varken mer eller mindre.

Natalie Nordström

2013-03-11

Handlingen byggs upp långsamt och väldigt mycket drama utspelar sig i slutet av boken. Jag blir nyfiken och vill veta hur allt ska sluta men samtidigt är det förutsägbart och aningen segt att ta sig igenom. Enkel men spännande.

M W

2012-12-12

Bra

David Karlsson

2012-10-16

Spännande

2012-09-02

Blev helt tagen av den här boken, precis som jag fastnat för Dan Browns tidigare böcker. För mig är det svårt att förstå att vissa tycker att hans böcker är trista, då jag tycker att han lyckas göra vetenskap spännande. Om det nu är sann vetenskap eller ej kan jag inte säga, men det är ju fiktion så jag utgår inte från det. Sträckläsning när den är som bäst.

Lina Josefsson

2012-06-29

Same same, men man läser ändå ut det, på grund av intressant story.

Britta Persson

2012-05-13

Seg, segare, I cirkelns mitt.

Helena Rasmusson

2012-01-19

Svag 2:a! Fullständigt osannolik historia! Inte trovärdig!

2012-01-10

Det här är bland det mest banala jag läst i hela mitt liv. Hur kan en så urkass författare bli så berömd? Ok Davinci koden hade en orginell story och intrig som ändå väckte ett intresse men den här är så schablonartad och förutsägbar att jag nästan kräks. Män har stålgrå stenhårda blickar och kvinnorna är långbenta skönheter. Visst finns det några överraskningar i boken men det mesta var totalt förutsägbart. Inkonsekventa handlingar avlöser varandra och varje gång någon katastrof ska inträffa undkommer personen i precis sista sekunden eller snarare tiondels sekund. Detta händer i varje kapitel och eftersom det är många kapitel blir det enbart skrattretande. Jag tror att jag hade uppskattat denna bok i början av min läsarkarriär men nu har jag betydligt större krav på författarskap för att uppskatta ett sådant dravel. En annan detalj som störde mig i den här boken är vältrandet i alla tekniska detaljer och yttryck. Jag gillar att koppla av till spänningsromaner speciellt då jag kör bil men det finns säkert 10 miljoner andra böcker som är mer läsvärda än denna så gör dig själv en tjänst skippa denna.

Stig Svåren

2010-12-23

Lyssnade på Ljudbok och upptäckte att det är ganska roligt om man tänker på boken som komedi, särskilt då det verkar som att boken är de mest ödesmättade uppläsaren någonsin läst...humoristiska människoporträtt. Inte en trovärdig person i boken men många komiska.

Maria Månsson

2010-11-07

Kalren ägnar 1½ sida åt att beskriva vapensystemen i en helikopter, därefter låter han huvudpersonerna hoppa in i den, flyga i gissningsvis 2½ minut, därefter landa och gå sin väg. Exit helikopter.
Det säger allt om Mr Browns behandling av sitt ämne...

2010-07-25

Spännande och bra!

Hyfsat bra bok, men absolut inte någon av Dan Browns bästa. Den här handlar ju i och för sig mer om vetenskap än historia.

Caroline Johansson

2010-02-28

Da Vinci-koden var rätt kul och spännande tyckte jag. Därför blev den här boken en stor besvikelse. Ytlig, overklig och slarvig. Inte alls engagerande. Tyvärr.

Jag tycker om hans böcker för han verkar vara så otroligt påläst och kunnig. Han kan konsten att bygga upp en spänning. Man vill bara veta hur allt ska sluta!!!!

Ann Simonsson

2010-02-01

Josefine Larsson

2009-12-28

Spännande, och som alltid i Dan Browns böcker: historiska ledtrådar bundna till nutid. En av hans bäst tycker jag nog

Hans Brandt

2009-12-02

När jag äntligen läst ut Dan Browns senaste känns det som att gå i mål efter ett maratonlopp. Lättnad att det är över. Visst skriver han både med driv och lätt språk och nog är boken fylld av överraskningar men det är så mycket ord. Jag tycker att den hade vunnit på att minskas ner med ett hundra sidor. Sen blr jag trött på alla supermänniskor i boken, värsta skurken, värsta hackern, värsta cia chefen och så vidare. Inte en vanlig normal människa på hela tiden.

M W

2009-12-01

Inte alls lika engagerande som ¨Da Vinci Koden¨ som jag läste för ett bra tag sedan. Men den innehåller samma Dan Brown-patenterade filmiska berättarstil. Texten har tempo och berättar effektiva actionscener. Det är underhållande - men inte särskilt djupt - som en 90 minuters actionfilm från Hollywood.

Solveig Perklen

2009-05-03

Flytande språk och dialoger. Action från första sidan, inga sega stycken.