I cirkelns mitt

Brown, Dan

| 2005

Nu i lgprisutgva! Spnningsroman av Dan Brown! Nr en ny NASA-satellit fngar bevis p ett hpnadsvckande sllsynt fynd begravt djupt nere i den arktiska isen kan det ifrgasatta rymdorganet utropa att de vunnit en efterlngtad och ndvndig seger - en seger som har en avgrande betydelse fr det amerikanska rymdprogrammet och i den pgende presidentvalskampanjen. Presidenten ligger dligt till i opinionsunderskningarna och skickar sin personliga underrttelseanalytiker Rachel Sexton fr att verifiera att fyndet r autentiskt. Hon och det team av experter som hon har till hjlp kommer fram till att det rr sig om en vetenskaplig bluff! Ett frckt och fruktansvrt bedrgeri som hotar hela vrlden! Rachel frstr att ngon hller sin osynliga hand ver alltihop. Den personen r beredd att gra vad som helst fr att dlja sanningen, men nr sanningen uppdagas visar den sig...

Anders Jansson

2018-05-24

Det hr r faktiskt en av min favoriter bland Browns bcker. Tyvrr r slutet inte bra. En stor upptckt, istllet fr en stor konspiration, skulle ha lyft den hr historien ordentligt.

Jonas Qarlsson

2018-01-29

Svag fyra, extremt bra fram till sista 100 sidorna som blev lite vl amerikanska.

Rebecka kesson

2018-01-05

Grymt bra bok, svrt att lgga den ifrn sig.

Sara Sundin Faugert

2017-11-26

Trkig

Arberesha Sabani

2017-11-23

Browns andra bok och han fortstter med den vetenskapliga spnningen. Jag tycker om hur han kopplar ihop det vetenskapliga, landets hemligheter och skerheter. Det gr att jag som lsare tnker till p vad som r sant eller falskt.

Lyssnat p denna ljudbok tillsammans med min sambo i bilen. I brjan var den intressant men herreguuuud vilken trkig rst och vilken invecklad historia..... Orkade inte lyssna klart.. Vi fattade ingenting i princip fr man glmde allt fr de hnde s mycket hela tiden.. Den fr en 2a bara fr att den var lite spnnande i brjan..

Lotta Berlin

2014-02-25

Jag gillar Dans bcker. Det r spnning blandat med intriger och fakta. Jag har aldrig brytt mig om att fastna i om saker r sanna eller inte, jag lser bckerna som de spnningsromaner de r och tycker att de r superbra!

Ingela Nystrm

2013-11-10

Fartfylld i samma stil som vriga Brown-bcker.

Nicklas Bjrk

2013-05-29

Jag instmmer med Natalie Nordstrm: En enkel bok med ett spnnande innehll. Helt ok, varken mer eller mindre.

Natalie Nordstrm

2013-03-11

Handlingen byggs upp lngsamt och vldigt mycket drama utspelar sig i slutet av boken. Jag blir nyfiken och vill veta hur allt ska sluta men samtidigt r det frutsgbart och aningen segt att ta sig igenom. Enkel men spnnande.

M W

2012-12-12

Bra

David Karlsson

2012-10-16

Spnnande

2012-09-02

Blev helt tagen av den hr boken, precis som jag fastnat fr Dan Browns tidigare bcker. Fr mig r det svrt att frst att vissa tycker att hans bcker r trista, d jag tycker att han lyckas gra vetenskap spnnande. Om det nu r sann vetenskap eller ej kan jag inte sga, men det r ju fiktion s jag utgr inte frn det. Strcklsning nr den r som bst.

Lina Josefsson

2012-06-29

Same same, men man lser nd ut det, p grund av intressant story.

Britta Persson

2012-05-13

Seg, segare, I cirkelns mitt.

Helena Rasmusson

2012-01-19

Svag 2:a! Fullstndigt osannolik historia! Inte trovrdig!

2012-01-10

Det hr r bland det mest banala jag lst i hela mitt liv. Hur kan en s urkass frfattare bli s bermd? Ok Davinci koden hade en orginell story och intrig som nd vckte ett intresse men den hr r s schablonartad och frutsgbar att jag nstan krks. Mn har stlgr stenhrda blickar och kvinnorna r lngbenta sknheter. Visst finns det ngra verraskningar i boken men det mesta var totalt frutsgbart. Inkonsekventa handlingar avlser varandra och varje gng ngon katastrof ska intrffa undkommer personen i precis sista sekunden eller snarare tiondels sekund. Detta hnder i varje kapitel och eftersom det r mnga kapitel blir det enbart skrattretande. Jag tror att jag hade uppskattat denna bok i brjan av min lsarkarrir men nu har jag betydligt strre krav p frfattarskap fr att uppskatta ett sdant dravel. En annan detalj som strde mig i den hr boken r vltrandet i alla tekniska detaljer och yttryck. Jag gillar att koppla av till spnningsromaner speciellt d jag kr bil men det finns skert 10 miljoner andra bcker som r mer lsvrda n denna s gr dig sjlv en tjnst skippa denna.

Stig Svren

2010-12-23

Lyssnade p Ljudbok och upptckte att det r ganska roligt om man tnker p boken som komedi, srskilt d det verkar som att boken r de mest desmttade upplsaren ngonsin lst...humoristiska mnniskoportrtt. Inte en trovrdig person i boken men mnga komiska.

Maria Mnsson

2010-11-07

Kalren gnar 1 sida t att beskriva vapensystemen i en helikopter, drefter lter han huvudpersonerna hoppa in i den, flyga i gissningsvis 2 minut, drefter landa och g sin vg. Exit helikopter.
Det sger allt om Mr Browns behandling av sitt mne...

2010-07-25

Spnnande och bra!

Hyfsat bra bok, men absolut inte ngon av Dan Browns bsta. Den hr handlar ju i och fr sig mer om vetenskap n historia.

Caroline Johansson

2010-02-28

Da Vinci-koden var rtt kul och spnnande tyckte jag. Drfr blev den hr boken en stor besvikelse. Ytlig, overklig och slarvig. Inte alls engagerande. Tyvrr.

Jag tycker om hans bcker fr han verkar vara s otroligt plst och kunnig. Han kan konsten att bygga upp en spnning. Man vill bara veta hur allt ska sluta!!!!

Ann Simonsson

2010-02-01

Josefine Larsson

2009-12-28

Spnnande, och som alltid i Dan Browns bcker: historiska ledtrdar bundna till nutid. En av hans bst tycker jag nog

Hans Brandt

2009-12-02

Nr jag ntligen lst ut Dan Browns senaste knns det som att g i ml efter ett maratonlopp. Lttnad att det r ver. Visst skriver han bde med driv och ltt sprk och nog r boken fylld av verraskningar men det r s mycket ord. Jag tycker att den hade vunnit p att minskas ner med ett hundra sidor. Sen blr jag trtt p alla supermnniskor i boken, vrsta skurken, vrsta hackern, vrsta cia chefen och s vidare. Inte en vanlig normal mnniska p hela tiden.

M W

2009-12-01

Inte alls lika engagerande som Da Vinci Koden som jag lste fr ett bra tag sedan. Men den innehller samma Dan Brown-patenterade filmiska berttarstil. Texten har tempo och berttar effektiva actionscener. Det r underhllande - men inte srskilt djupt - som en 90 minuters actionfilm frn Hollywood.

Solveig Perklen

2009-05-03

Flytande sprk och dialoger. Action frn frsta sidan, inga sega stycken.