I bunkerläkarens våld

Jag snurrar runt på stället. Vacklar till. Ser mig omkring. Utrymmet är grått, dammigt och stökigt. Som ett litet garage ungefär, eller en byggarbetsplats. Eller som ett skyddsrum, en ... en ... En bunker. När Isabel Eriksson vaknar vet hon först inte var hon befinner sig. Det första hon ser är ett plåttak med träbjälkar, i armen har hon en kanyl och bredvid sängen hon ligger i sitter en man och stirrar på henne. Han berättar att han kidnappat henne och tänker hålla henne inlåst. Hon ska vara hans flickvän - kanske släpper han henne om ett par år, kanske inte. Isabel inser att det enda sättet för henne att komma därifrån är att på något sätt förmå mannen att släppa henne, och det blir en psykologisk kamp där det gäller att spela korten rätt, eller för alltid bli kvar i bunkern. Den 38-årige läkaren Martin Trenneborg, som i september 2015 drogade och förde bort Isabel Eriksson och höll...

ElinsBokhylla

2019-03-14

Boken var väldigt bra skriven, detaljerad och händelserna var bra berättade och jag tyckte om språket som Isabel Eriksson hade genom hela boken. Däremot tyckte jag att kapitlen var lite för långa för att mitt intresse skulle hållas upp hela tiden. Dock är ju det bara en petitess sak tycker jag.

Jag tyckte att boken var som mest intressant när man fick läsa om händelserna och dagarna nere i bunkern och hennes livshistoria var mindre intressant. Såklart var det intressant att läsa om hur hon hade vuxit upp och gjort i livet innan hon blev tillfångatagen så var det en mindre intressant del i boken.
Hade även i denna bok velat veta lite mer om livet efter händelsen, rättegången och allt trauma, då jag tycker att även återhämtningen och livet efteråt är en viktig del att berätta om men jag är glad över det jag fick ta del av i resten av boken.

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Man sitter spänd och läser sig igenom den fort. Brutal, ärlig och spännande. Älskar sånna här råa självbiografier.

Matilda Persson

2017-11-23

Jag älskar True crime och denna bok är inget undantag. Extremt intressant från början till slut (med undantag för några kapitel om hennes yrke). Ett måste i samlingen!

Jennifer Alexandra

2017-11-10

Jag älskar kriminologi och psykologi.
Jag kan sitta i flera timmar och läsa domar på Flashback, och denna dom har jag faktiskt läst. Dock fanns det två delar som var strykna med sekretess, i denna bok får man veta dock vad som var censurerat.

Boken är otroligt detaljerad, och svår att lägga ned. Den är spännande, men samtidigt fruktansvärd hemsk, jag kan inte föreställa mig att byta plats med Isabel.

Boken rekommenderas till de som gillar psykologi och kriminologi. Dock ej till barn.