Hvordan man nærmer seg et tre

Dahlgren, Eva

| 2006

Flag from no

Her møter du Eva Dahlgrens refleksjoner og tanker over 18 måneder, i tiden før hennes plate "Snø", kom ut. Boken er skrevet i dagboksform og vi møter artisten gjennom lykkelige stunder, skrivekramper, utenlandsdreiser, morsomme refleksjoner, sorger, lykke både som artist, privatperson, kjæreste og ikke minst "bonusmamma" som hun selv kaller det. Dette er en ærlig bok som ikke bare viser en artists mangfoldig liv, men også en guide til leseren om hvordan tørre å nå sine mål.

Tessy .

2015-08-15

Jag bara avgudar denna människa.

2013-08-07

Texten i den här boken tar sin början i London. Och redan här får vi ta del av författarens skaparvåndor, hon har nämligen åkt hit för att skriva och komponera. Det går stundtals inte så bra. Kraven på sig själv är högt ställda och utan bollplank verkar detta som ett krävande arbetssätt. Tvivel är också en del av processen.
I fortsättningen på boken (blogg i bokform?) tas vi med på en resa till andra platser världen över. Vi följer arbetet med att byta inspelningsstudio, att spela in med musiker och att känna att allt arbetet var förgäves - slutresultatet blev inte det rätta. Kill your darlings.
Lyssnar på skivan som till sist hittade sin form, detta efter musikerbyten och annan inspelningsplats. På skivan finns ämne och texter som berör. Dock är den inte så helgjuten som en del andra Dahlgrenalster.

Annimoure Nilsson

2011-10-16

I alla situationer - vem du än är - hur stor du än är - så infinner sig känslan av "Varför?" och "Duger jag?"

Aldrig ensam om känslan.

Lady Flanders

2010-09-26

Var rätt förtjust i Eva Dahlgrens musik innan jag försökte läsa den här boken. Nu har plattheten i boken flyttat in i låtarna, och jag kan inte med dem längre.