Huset vid vägens slut

Nordin, Magnus

| 2004

När skräckhistorien blir verklighet... Som vanligt har de ägnat en hel del nätter åt att smygröka och lyssna på Pierres rysarhistorier i Örnnästet, deras hemliga ställe, och sen legat mer eller mindre sömnlösa. En av hans historier handlar om huset vid vägens slut. Huset har stått öde så länge någon kan minnas. Ryktena om vad som egentligen hände där är många och rätt ruggiga. Ändå är det dit killarna sticker när sommarsolen gassar och de är lite lagom uttråkade. Men det som börjar som några grabbars upptåg tar snart en mardrömslik vändning. Plötsligt verkar sommarlovets oskuldsfulla solglitter långt borta... De har svurit att aldrig berätta om vad som hände i huset, men hur långt sträcker sig vänskapen? Det här är spännande läsning för 10-13-åringar. Av Magnus Nordin har tidigare utgivits "Gudarnas ring", "Det fjärde offret" "Skuggvarelser" och "Prinsessan och mördaren".

den var jättebra för den var spännande.

Anna Hedenstedt

2013-09-25

Stand by me-känsla! Och lite småruggigt ibland. Fyra stjärnor, dock inom kategorin ungdomsböcker.

Denna bok var helt okej :)

Spännande men inte att förglömma en ungdomsbok!

Erika Häggman

2009-08-11

Den här boken var bra, men lite av en besvikelse. Den var spänndande och så, men ganska dryg. Jag läste den typ 1-3 år sedan, oc ända anledningen till att jag fortsatte läsa var Dagge! han var lätt bäst. En riktig prince. Haha. Vänskapen mellan huvudrollen (hette han linus, eller, nej Joel var det!) och dagge var så gullig! så på det sättet var den riktigt bra, ändå.