Huset vid havet

Roberts, Nora

| 2017

Mia Devlin vet vad det innebär att älska med hela sitt hjärta ? och att bli sviken av sin älskade. För många år sen blev hon och Sam Logan passionerat förälskade, men han lämnade henne utan någon förklaring och hon blev ensam kvar med minnena av relationen ? fast övertygad om att leva ensam resten av livet.Flera år senare kommer Sam tillbaka till ön, nu som ägare av dess enda hotell. Han hoppas att de ska hitta tillbaka till varandra igen och blir förvånad över att Mia är kylig mot honom när han känner att laddningen mellan dem finns kvar. Arg, sårad och förvirrad vägrar Mia erkänna att hon fortfarande har varma känslor för Sam, men så småningom behöver hon hans hjälp för att bryta förbannelsen som vilar över ön och övervinna sin största utmaning någonsin.Med Huset vid havet avslutar Nora Roberts sin romantrilogi om Ripley, Nell och Mia på den pittoreska ön Three Sisters Island ? en berättelse...

Elisabeth Svensson

2021-09-25

Hörlig serie om Three Sisters Island. Den första var klart bäst men man måste ju bara läsa alla tre för att få hela historien.

Therese Östman

2020-11-24

Välskriven och bra handling. Trevliga miljöer, spännande och mysig. Betyg: 5

lillemor lindqvist

2019-08-04

Gillar hela serien. Starka kvinnor, fin kärlek och en skvätt magi på det

lillemor lindqvist

2019-08-04

Mysig och spännande

Jag verkligen ❤ denna bok 😁👍👍👍👍

Madeleine Myrbäck

2019-04-22

Otroligt bra bok. Härligt att då följa en stark individ som varit med om något riktigt hemskt som letar efter en plats för sig själv.

Melasbokhylla

2018-09-05

En charmig och mysig bok.

Malin Bredenberg

2017-01-11

Underbart med magi igen från Nora Roberts

Helene Roos

2016-09-14

Min absoluta favoritförfattare, så jag gillade naturligtvis även denna bok. Lite romantik, lite övernaturligt och lite spänning, men kan man sin Nora Roberts så kan man ju räkna ut slutet...

Anette Björkman

2016-04-14

Påminner i upplägget om böckerna om värdshuset. Men jag upplever inte samma känsla för huvudkaraktärerna. Känns lite mer ytligt.

Inger Jonsson

2016-03-10

Ingen högre litterär upplevelse. Som "slå ihjäl tiden" bok går den an. En stor del mystik och kärlek.

Jenny Wikander

2015-10-28

Som alla hennes böcker var den mycket mycket bra,och välskriven.

2015-06-19

Betyg: 3,5 av 5.

En helt okej Nora Roberts-roman som är ungefär som dom flesta böcker av henne.

Boken är lättläst och väldigt förutsägbar. Den innehåller mycket kärlek och även lite övernaturligt.

Det är första boken i en trilogi, och tillräckligt bra för att jag ska vilja läsa dom två kommande böckerna.

Så gillar man Nora Roberts böcker, så rekommenderar jag absolut den här boken.