Huset på Arlozorovgatan

Följ med hem till Nathan och träffa hans grannar i huset på Arlozorovgatan i Tel Aviv! Här bor Assaf, en berömd författare tillsammans med sin vackra fru Leah. Assaf tror att de har ett perfekt äktenskap, men tycker verkligen Leah det? Sedan har vi Yisraela, änkan från Etiopien som tjugo år efter makens död fortfarande låter honom styra sitt liv. I samma hus bor även Yair, den misslyckade poeten. Och så har vi Nathan själv, som i sin ständiga iver att träffa en tjej råkar ut för de mest dråpliga situationer. I denna fartfyllda historia kommer de boende att korsa varandras stigar; i trappuppgången, på stranden och i sina lägenheter. Och, inget att hymla om - det förekommer störande ljud om nätterna. Men den egentliga frågan är: Vem mördade Haim Arlozorov? Huset på Arlozorovgatan utspelar sig i Tel Aviv och är en spännande och frispråkig debutroman av Simon Kudrischoff, med ena foten...

Izabela Horn

2016-03-01

En lättsam feelgood roman med korta kapitel, en bok som man läser fort och med ett leende på läpparna.

Siri Salminen

2014-11-13

usch gillade inte. kunde inte läsa ut.

Klinga

2014-01-10

Vacklande mellan 3 och 4 blir det till slut en 4. Börjar rörigt men blir riktigt bra. Många ämnen i en ganska tumnn volym, berättade med en stor portion humor.

Lättläst och underhålande men också en liten inblick i den israeliska kulturen. Tycker om!

Nathalie T

2013-02-26

Jag vet inte riktigt varför, men jag älskade den här.

Mimmi Thorneus

2011-07-12

Lättläst och underhållande. Jag läste snabbt ut den och kände mig nöjd och glad efteråt!

Ida

2011-06-30

Den här boken tyckte jag om från första början. Språket, berättelsen och hela upplägget. Boken, som sådan, skiljer sig från mängden med illustration och ett speciellt bildspråk.

Victoria G

2010-06-15

En rapp och rolig historia, berättad med glimten i ögat. En stark fyra!