Hur man gör succé på dårhus

Abrahamson, Emmy

Majas karriär som ståuppare är inte precis lysande. Inte hennes liv i övrigt heller. Det började när hennes mammas pessar gick sönder, och på sistone har hon brutit sig in i en stuga för att stjäla sprit, avtapetserat sin bästis väggar ? till hälften ? som en överraskning och missat ett viktigt steg i karriären på grund av en ouppfostrad hund. Men det är väl inget att bli inlagd på psyket för, eller?Efter succén med Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske är nu Emmy Abrahamson tillbaka med ännu en komisk, varm och rörande berättelse om att våga gå sin egen väg, även i motvind.

2020-05-30

Näpp, inte min bok alls. Den började bra för att sedan bara bli rörig och tramsig.

2020-01-30

En bok som pendlar mellan enormt roliga och underhållande beskrivningar och dialoger till djupare och mörkare ämnen. Sektionen som handlar om Majas barndom drabbade väldigt hårt och hade en helt annan ton än resten av boken. Snyggt upplägg där man tidigt får veta att Maja läggs in på psykiatriska akuten men sedan bitvis får följa vägen till denna händelse genom olika dråpliga händelser. Många skratt.

Sarah

2019-02-01

Riktigt kul. Roliga beskrivningar inifrån psyket och klientelet där.

Mariell Person

2018-10-09

Utan tvekan läsvärd!

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Författaren Emmy Abrahamson har skrivit ett flertal ungdomsböcker innan hon gav ut sin första bok för vuxna för två år sedan, Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske, (som jag inte har läst).

Hur man gör succé på dårhus var en mycket bra bok, tycker jag. Välskriven, intressant, och rolig. Men också med en hel del djup och allvar.

Rekommenderar boken varmt, och jag ska definitivt läsa hennes förra bok också.

Sabina Wangenfors

2018-07-03

Jag kände så mycket olika saker under läsningen av denna bok. Rekommenderas varmt!

Underhållande, stark och varm!

Lena

2018-05-01

Tack vare Frida Hellgren som uppläsare blev boken riktigt underhållande att lyssna på.