Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

Abrahamson, Emmy

| 2016

Julia lever ensam med sin katt i Wien. En dag kommer hon att bli kompis med Elfriede Jelinek och sluta med att ständigt besvara enkäter som tidsfördriv. Till dess får hon arbeta som språklärare för överambitiösa företagsledare och underpresterande ungdomar.På en parkbänk möter hon Ben och kärlek uppstår. Allt är perfekt, förutom det lilla faktum att Ben bor i en buske?En härlig kärleksberättelse om att våga välja med hjärtat och se bortom yta, förväntningar och trasiga kläder.

Bokslukerskan 93

2019-02-05

trevlig bok och älskar kärleksstoryn

Sarah

2019-02-01

Jätterolig och trevlig bok med kul inslag

Katarina Nord

2018-10-03

Underbar!

Therese

2018-06-26

Humoristisk och lite uppiggande annorlunda feel good roman. Rolig bok att läsa och det är lätt att komma in i handlingen. Författarens språk är väldigt underhållande och genomtänkt.

2018-01-11

Riktigt genomtrevlig läsning!

Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske är lättillgänglig läsning. Jag tyckte om boken och framförallt tycker jag Abrahamson skriver underhållande dialoger. Boken är, enligt beskrivningen, hennes första bok för vuxna. Jag har tidigare läst en av hennes ungdomsböcker, även den med en lång och humoristisk titel: Min pappa är snäll och min mamma är utlänning. Den tyckte jag väldigt mycket om. Mannen i busken är charmig och samspelet mellan honom och huvudpersonen har en bra ton, deras olika personligheter ger dynamik. Men historien som sådan hålls på en ytlig nivå och är ingen djup och gripande kärlekshistoria.

Ma Coon

2016-12-03

Tyvärr, jag orkar inte mer än halva boken. Fångar mig inte alls. Varken rolig eller bra språk.

Sabina Wangenfors

2016-11-06

Jag tror jag hade för höga förväntningar efter intervjuen jag såg med författaren. Boken var väldigt tramsig och inte särskilt rolig.

Eva Pettersson

2016-10-10

Bra grundstory, men flamsigt och ytligt skrivet, tyvärr.

Nina Gustafsson

2016-09-18

Julia träffar Ben på en parkbänk. Kärlek uppstår. Självklart kan man bli kär i en hemlös. Tycker bara att beskrivningen av hans tillvaro verkar mycket förenklad. Sedan hela "ta dig i kragen" grejen blev så präktigt så. Nej det här var inte särskilt djupt eller romantiskt. Snäll tvåa...

Annica M

2016-09-12

Förutsägbar, men en humoristisk bok man blir glad av.

Monica Carlsson

2016-09-08

En bok helt i min smak lättlyssnad, inte så lång, humoristisk och tänkvärd. 4

Underbart härlig, vacker & charmig!!!

Jag vet inte men tyvärr fastnade jag inte alls för boken eller karaktärerna och den kändes så overkliga. Julia får jobb som språklärare utan utbildning, märkligt. Hon var jättepräktig och Ben var raka motsatsen, det kändes alldeles för udda. Om man tänker på titeln och omslaget tror man det ska vara en jätterolig bok, men jag tyckte inte den var alls rolig.

My.loved.books

2016-06-25