Hur du överlever en zombieattack

Mumfrey, W. H.

"Det är dramatiskt och välgjort... en trevlig och lagom läskig bok"Henrik Halvarson, Bibliotekstjänst "En läskig men rolig bok... kan säkert locka en del läsovilliga barn till läsning... allt förpackat i ett otroligt välillustrerat format"Barnboksfamiljen Skydda dig mot monsterangrepp! Dödligt allvarliga tips om hur du överlever zombier, aliens, robotar, varulvar, vampy­rer och köttätande jätteväxter! Boken tar begreppet överlevnadshandbok till en ny nivå. Du kanske tror att du är ett proffs när du hamnar i knipa för du kan ju göra upp eld, använda kompass och klarar av att tälta en hel helg med dina föräldrar. Men har du råkat ut för ett robotuppror eller en invasion av aliens? Här får du lära dig hur du känner igen zombier, varulvar, aliens, robotar, vampyrer, drakar, jät­tar, och spöken. Du får lära dig strategier för att fly och vilka saker...

Underhållande, spännande & intressant!

Hur överlever du om du träffar på en zombie, varulv eller liknande och hur funkar dem? Allt det och lite till tar denna bok/magazine upp. Den är förpackad som en serietidning och det bläddrades flitigt i den hemma hos oss.

Detta är en mer underhållande och lättläst bok. Där du får tips på hur du känner igen jättar, överlever drakattacker och med all fakta du behöver för att klara av en köttätande växt. Detta är alltså inte en bok som förbereder för en eventuell krissituation på riktigt utan en läskig men rolig bok med ett lättläst upplägg. Kan säkert locka en del läsovilliga barn till läsning!
Allt förpackat i ett otroligt välillustrerat format som för våra tankar till serietidningar.