Hunting Game

Tursten, Helene

The first installment in Helene Tursten's brand new series featuring the strong, smart Detective Inspector Embla Nystr m. Twenty-eight-year-old Embla Nystr m has been plagued by chronic nightmares and racing thoughts ever since she can remember. She has learned to channel most of her anxious energy into her position as Detective Inspector in the mobile unit in Gothenburg, Sweden, and into sports. A talented hunter and prize-winning Nordic welterweight, she is glad to be taking a vacation from her high-stress job to attend the annual moose hunt with her family and friends. But when Embla arrives at her uncle's cabin in rural Dalsland, she sees an unfamiliar face has joined the group: Peter, enigmatic, attractive, and newly divorced. And she isn't the only one to notice. One longtime member of the hunt doesn't welcome the presence of an outsider and is quick to point out that with...

Bra!

2018-12-28

🐻Dags för recension🐻
Jaktmark av Helene Tursten
—————————————-
Jag har nu läst Helens bok som kom ut i pocket.
Det är en spänningsroman och första delen i serien om kriminalinspektör Embla Nyström.
Jag har tidigare läst hennes böcker om Irene Huss och även sett filmerna, jag tyckte mycket om Irene. Denna bok är kanske lite förutsägbar för den vane proffsdeckarläsare, men den är självklart en bra bok, med bra driv helt igenom boken. Spännande och lättläst. Enda nackdelen var att den var för kort.
Jag tycket mycket om Embla för hon verkade en skön karaktär. Männsklig på nåt konstigt sätt.
Helene Tursten skriver profsigt och jag längtar redan tills jag ska kasta mig över hennes andra bok i serien som heter Sandgrav. Vill självklart läsa mer om Embla. Hennes tredje del heter Snödrev.

2018-10-03

Jag är inte direkt imponerad, men kommer att fortsätta läsa serien och hoppas att den tar sig. Att Embla blir mer intressant när man lär känna henne bättre.

Marina Pedersen

2016-10-23

Sådär

A H

2016-09-18

Bra början på en ny serie.

Eva Sörensson

2015-12-15

Carina Carlin

2015-09-03

Har gillat hennes tidigare böcker men denna känns inte helt trovärdig. Inte riktigt välskriven, storyn lite väl förutsägbar och retar mig på all repetitiv användning av märkesprodukter som staplas på varandra i berättandet. Karaktärerna lite av stereotyper. Men jag kommer att ge nästa bok en till chans med tanke på att jag tidigare gillat Irene Huss böckerna.

Katarina Strid

2015-07-17

En trevlig krimhistoria men ganska förutsägbar. Men jag gillar Helene Turstens nya karaktär Embla och hoppas hon återkommer framöver! Kul att det utspelas i Dalsland också!

Thommy Stenström

2015-05-11

En mycket bra bok.
Spännande som vanligt när Heléne Tursten skriver böcker.
Här handlar det dock inte om en Irene Huss bok.

Här får man lära känna Embla. En före detta praktikant som nu står på egna ben inom polisen. Hon gör det riktigt bra.

Dessutom får man vara med i ett jaktlag. Men det är inte bara djuren som råkar illa ut. Här går ingen säker.

Marita Ryen

2015-02-27

Betyg 3-. Lättläst och okey deckare men ingen bladvändare. Handlingen känns lite tunn.

Eva Jacobson

2015-01-31

Svag trea. Lättläst deckare men ganska förutsägbar.

Anna Jensen

2014-12-19

Helt okej bok, men det är något med storyn som stör mig. Kändes lite som en amerikansk halvdan skräckis, lite överdriven. Men bra skriven ändå. Kommer dock inte medvetet att läsa fler böcker av denna författare.

My.loved.books

2014-09-24

Har väntat länge på att Tursten skulle släppa en ny bok om Irene Huss, men så blev det inte. Men efter att ha läst boken om Embla Nyström är jag inte alls besviken utan mer än nöjd över Turstens "nygamla" karaktär! :)

John C

2014-09-16

Ny deckarserie om den unga Embla Nyström som åker hem till Dalsland för den årliga älgjakten. Under jakten decimeras jaktlaget och Embla blir involverad i egenskap av polis.

Nog för att miljöskildringarna är ok, men intrigen, romanens uppbyggnad och slutet känns som vi har hört förut. Den som misstänkts vara mördaren i början i boken visar sig också vara det,vilket gör det här till en nästan löjligt förutsägbar roman. Har läst många deckare/thrillers i år, och den här är en av de sämre.

2014-08-28

Helene Tursten har ju tidigare skrivit bland annat tio böcker om polisen Irene Huss. Jag har bara läst dom två sista böckerna i den serien, och här är en länk till min recension av den tionde och sista boken, ?I skydd av skuggorna?.

?Jaktmark? är den första boken i en ny serie, även den här om en kvinnlig polis, Embla.

Jag tyckte mer om den här boken, mot vad jag gjorde om dom två tidigare böckerna som jag har läst av Helene Tursten.

Gillade verkligen huvudpersonen, och dom andra poliserna, och övriga personer, så jag ser fram emot att läsa fler böcker i serien.

Rekommenderas absolut om man gillar lättlästa svenska deckare.