Hunting and gathering

Gavalda, Anna

| 2006

One freezing evening Philibert overcomes his excruciating reitcence to rescue Camille, unconscious, from her garret and bring her into his home. As she recovers Camille learns more about Philibert;

Erika Hedéen

2022-08-15

TRÅKIG

Cecilia U

2020-12-06

En underbar berättelse, med framför allt ett målande språk och intressanta karaktärer som får en speciell liten plats i hjärtat.

Maria B

2020-07-28

En favorit, väldigt vackert skriven och en fin historia.

Karin Åkeson

2020-04-13

Sara Ekdahl

2020-03-22

Johanna D.A.

2020-03-20

Boken var lite mysig men tyvärr ganska långtråkig.

Mathias Thormann

2019-04-24

Såg först filmen och var sugen att läsa också boken. Den svek inte. Bra skildringar av 3 olika livsöden i Paris som träffa på varandra genom tillfälligheter och vänskap som håller i vått och torrt.

Kamali 

2019-04-23

Fånig, förutsägbar och skrämmande lik valfri Harlequinbok i hur två av karaktärerna beter sig mot varandra. Det gav inte direkt någon good feeling.

Emma Göhran

2019-03-05

Så otroligt fin bok <3

Milla Huss

2019-02-11

ÄLSKAR denna bok. Grät, skratta och grät lite till. Läs den!!!

Den vackraste och underbaraste bok jag läst!

Elin

2018-02-06

Jag blev tyvärr väldigt besviken på boken. Hade hört mycket gott om den, så jag hade höga förväntningar. Det största felet var själva sättet att skriva; ofta fick jag läsa om stora stycken med meningsutbyten eftersom jag inte förstod vem som "sa" vad och fick alltså inget sammanhang. Sen störde jag mig väldigt mycket på det överdrivna användandet av "..." hela tiden.

Anna Gavalda är en sådan författare som man antingen älskar eller inte. För mig är hennes böcker ren och skär magi. I "Tillsammans är man mindre ensam" skimrar den vardagliga, eftertänksamma och omtänksamma magin ovanligt stark.

Jenny Olsson

2017-06-20

Therese Dahlberg

2017-02-12

2016-12-09

Har sett att denna boken kommit som nyutgåva i pocket. Vilket gör att jag måste kommentera den. Det var några år sedan jag läste den, men det är en bok jag inte glömmer. Karaktärerna, dialogerna och värmen. Älskade den!

Maria Myrberg

2016-10-30

Mycket fin och härlig relationsroman

Gunnel Lindström

2015-10-24

Bra berättelse, men alldeles för lång. Hann tröttna flera gånger.

Emma Björklund

2015-09-22

Njae var nog inte riktigt min typ av bok. Blev inte fängslad av den så jag läste inte ut den.. Därför blev betyget inte så bra..

Evelina Austen

2014-11-18

Förstår inte all hype kring denna bok. Den var ju jättedålig!
Konstigt och oengagerat skriven. Kände ingen sympati för karaktärerna. Blev mest äcklad av deras sluskiga vanor. Och för att vara en bok som uppenbart vill vara lite svår och annorlunda så var slutet pinsamt banalt.

Kan hålla med tidigare skribent att den kanske är lite lång men också gripande och väldigt fin. Ändå en av favoriterna i feel-good genren.

Bear Edgefield

2013-07-05

Mysig, men lite trist.

Karin Axelsson

2013-05-24

En klar favorit inom feel-good!

Ciccis bokblogg

2013-01-02

Boken var mycket gripande emellanåt och i slutet fällde jag även en liten tår, vilket inte hör till vanligheterna när jag läser en bok. Ibland var boken riktigt bra medans jag då och då även kunde uppleva den som lite långtråkig så den hamnar på ett mellanbetyg.

Maria Johnson

2013-01-02

Fantastisk!

Helena Rasmusson

2012-12-03

Fantastisk bok! Underbara karaktärer! Man blir alldeles varm i hjärtat! Läs den!!

Carina Svensson

2012-10-13

En helt underbar bok som trollband mig! :)

Hade dock problem ibland med att förstå vem som sa vad. Detta eftersom det kunde vara samma person som pratade två talstreck efter varandra.

A-K Löfgren

2012-09-18

Bra

2012-09-08

Efter att ha läst 25 sidor i den här boken hittade jag ett bokmärke där den tidigare ägaren hade gett upp. Just då tänkte jag likadant. Jag förstod ingenting men oj vad fel jag hade. Det här är en helt underbar bok. Karaktärerna beskrivs och utvecklas på ett fantastiskt sätt och man lever verkligen med i utvecklingen. Ett gäng mycket udda karaktärer med ett riktigt gott hjärta. läs den!

Petra Backman

2012-09-07

Vackert språk och en fin berättelse.

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Otroligt bra bok! Den är lättläst och skriven på ett vackert sätt. Jag grät och skrattade så den innehöll allt. På slutet bromsade jag min läsning för jag inte ville att den skulle ta slut. Läs den!

D

David H

2012-08-30

En fantastisk historia som man blir glad av att tänka på. Senast jag läste en bok som ljudbok ångrade jag att jag inte läste den själv. Men Eva Röses uppläsning var fenomenal. Skönt också att höra de franska uttalen och slippa gissa själv...

Josefine Ejebjörk

2012-08-18

Så vackert skriven. Om bara min franska var bättre så jag kunde läsa den i orginal! Betyget får säga resten.

Ebba Sääf

2012-07-31

Perfekt "framför brasan läsning" med mysiga karaktärer och ett vackert språk

Åsa Wilén

2012-07-30

Bäst i original, översättaren har inte helt lyckats fånga alla språkliga nyanser.

Maria Jönsson

2012-07-17

Jag säger bara yes, yes, yes!!! Så bra. Har allt. Vill ha mer. Ska se filmen.

Emma Poucette

2012-07-10

Älskar denna bok, och filmen. Så varm, så mycket kärlek, så underbar. En historia jag bär med mig nära hjärtat än.

Karin Andersson

2012-07-09

Tillsammans är man mindre ensam. På ett lysande sett får man följa vanligt trasiga människor på deras resa genom livet. Där allting tillslut knyts samman.

Viveca Sten

2012-05-21

Det tog en stund att komma in i Anna Gavaldas värld, särskilt som jag "läste" den som ljudbok.
Men när jag väl var inne var det magiskt.

Linnea Lofjärd

2012-05-18

Usch säger jag bara! En tråkig och ...blä bok! Läste inte ens ut den och hoppade flera kapitel för att se om den blev bättre, men nej.

Elin Bodecker

2012-02-21

Underbart språk, historia och feeling!

Marie Hvall

2012-02-13

Fin historia, vackert språk, en av väldigt få gånger jag önskat att jag kunde franska så att jag skulle kunna läsa den på originalspråk!

Carolina E

2012-02-12

2012-01-28

Filmen är bättre än boken.

Hanna Persson

2012-01-11

Älskar. Bästa boken

Lisa Bernsand

2011-12-13

Underbar!!!!!!

Ulrica Björnhag

2011-08-18

En härlig bok om lite udda människor. Skönt läsvärd!

Julia Booky

2011-07-27

Fin bok. Härlig, mysig och känslofylld berättelse om fyra människor som är väldigt olika, men vars vägar korsas ändå.

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

Kolossalt bra bok. Jag älskar böcker om något udda människoöden som får lyckliga om än lite ovanliga slut.

eva arkelid

2011-07-12

En underbar bok som man mår bra av den. Den är rolig, allvarlig, sorgsen och det är mycket kärlek. Jag kommer att läsa alla hennes böcker