Hunger Games 4-Book Hardcover Box Set (the Hunger Games, Catching Fire, Mockingjay, the Ballad of Songbirds and Snakes)

Collins, Suzanne

This beautiful hardcover box set includes all three books in Suzanne Collins's internationally bestselling Hunger Games trilogy together with The Ballad of Songbirds and Snakes. In the ruins of a place once known as North America lies the nation of Panem, a shining Capitol surrounded by twelve outlying districts. The Capitol keeps the districts in line by forcing them all to send one boy and one girl between the ages of twelve and eighteen to participate in the annual Hunger Games, a fight to the death on live TV... And the odds are against all who play. With all four of Suzanne Collins's Hunger Games novels in one box set, you can step into the world of Panem with the 10th annual Hunger Games, and continue all the way to the electrifying conclusion.

Paul Karlsson

2023-10-19

Spännande prequel till "The Hunger Games" trilogin om hur det hela började för Coriolanus Snow som sedan blev diktator och den onda ledaren som utvecklade hungerspelen på arenan. Här får man följa hur han blir mentor till Distrikt 12 flickan Lucy Gray Baird och förälskar sig i henne. Lucy Gray Baird deltar i det tionde hungerspelet som är det första som sänds i tv. En romans växer fram. Man börjar tycka om de båda karaktärerna och det är lite jobbigt att man i bakhuvudet vet att det hela inte kommer att slut bra. Något måst gå fel eftersom Snow blir ond. Så mörker är man förberedd på, men ändå blir man någonstans besviken när slutet är olyckligt. Men det visste man ju på förhand att en prequel till en olycklig historia inte kan få ett lyckligt slut. Så boken gör sitt jobb anser jag. Dock var det en gåta inte boken besvarade riktigt som jag hoppas att man kanske eventuellt får svar på i en kommande "The Hunger Games" bok. Men jag gillade boken och hade svårt att lägga den ifrån mig. Så den fyllde sin funktion. Nu är jag nyfiken på att se den kommande filmatiseringen som var skälet till att jag läste boken.

Amanda Saléh

2022-03-21

Den gjorde mer ont än vad jag förväntade mig. Mycket bra bok.

Charlie Lindén

2022-01-12

En av de bästa böckerna jag läst någonsin! Inte utan sina små problem, men gripande nog att de inte gör något

Det handlar om tävlingar med att döda varandra och sånt

4A_Tegelhagen

2021-10-05

Den var väldigt bra, men i början var den ganska seg.

lika spännande som första boken och man vill bara inte sluta läsa. man vill bara läsa mer mer och mer perfekt från 10-17 år.

den här boken var spänande och passar perfekt till den som gillar kusliga och också lite romantiska böcker

Ingrid

2021-07-27

Riktigt bra

Marianne Skoglund

2020-12-02

Njutbar prequel till Hungerspelen, som lämnar slutet öppet för fortsättning om intresse finns. Gillar verkligen porträttet av Coriolanus och hur han vacklar i sina övertygelser.

Rebecka Nyman

2020-11-30

En bok som läsare verkar antingen hata eller älska. Jag tillhör de läsare som älskar den. Självklart saknar jag Katniss medan jag läser. Men jag gillar att få ännu mer bakgrund till böckerna om Katniss. Jag tycker att denna bok har samma sorts historia som jag tilltalas av och på så sätt liknar de andra om hungerspelen. Jag får en djupare inblick i karaktärer och platser jag redan har stött på i de tidigare böckerna. Den har en del vändningar vilket jag också uppskattar. Jag kunde och ville inte sluta läsa förrän den var slut.

I really liked this book. I have seen that it is hated by some and loved by others. I belong to the readers that love this book. It gives me more knowledge about charakters and places that I have read about in the books about Katniss. It also has the same kind of story like the books about Katniss and also it has twists that I really enjoy. I didn't want to stop reading since I started reading it.

Hanna Melin

2020-09-05

Coriolanus Snow, mmmmrw, så man hatar honom redan från start. <3 Och så är han ”hjälten” i denna roman? Tack och lov för att den slutar som den gör, I KARAKTÄR. Men det faktum att Lucy Gray bara FÖRSVINNER i slutet är så jävla nesligt och ovärdigt både henne och den påstådda kärlekshistorien. Jag ville se ond bråd död, det hade varit tusenfalt bättre.

Anna Hedenstedt

2020-08-01

Kul att komma in i hungerspelenvärlden igen! En spännande vinkel på världen, med unge president Snow som huvudperson, och gediget arbete med Lucy Grays sånger. Tyvärr tappade boken lite fart mot slutet.

Sonja Akpinar

2020-07-23

Tyckte inte om ondskan i boken, inte min stil. Men boken är välskriven

Gustav 10 år:
Jag gillar Hungerspelen böckerna. Det är mycket orättvisor och politik i böckerna. De är spännande och lite läskiga men inte så man inte klarar av dem. Kanske ska man vara lite äldre när man lyssnar på böckerna men jag tyckte historien var bra.

Gustav 10 år:
Jag lyssnade på Hungerspelen och jag tyckte att första boken var en trepoängare men ångrade mig när jag lyssnat på tvåan. Detta är en femma.

Det är spännande och man vill bara lyssna och ingenting annat.
Boken är ganska makaber men man klarar det.

Mycket bra bok!

Gustav 10 år:

Det är spännande och man vill bara lyssna och ingenting annat.
Boken är ganska makaber men man klarar det.

Mycket bra bok!

My.loved.books

2020-07-12

Det kändes oväntat bra att återvända till Panem; trots Allt som Hungerspelen innebär… En Spännande, obehaglig och brutal läsupplevelse… På Så Många plan…

Detta är den fjärde boken om hungerspelen. Men den utspelar sig 64 år tidigare än den första boken i trilogin. Vi får här följa med när de tionde hungerspelen ska gå av stapeln och det är det första med mentorer (det som Haymitch var för Peeta och Katniss).

Här får vi träffa den unge Coriolanus Snow den framtida presidenten för Panem. Som blir mentor för ”flickan från distrikt 12”; sämsta tänkbara för en Snow som är en aktad huvudstadsfamilj. Bakom kulisserna ser det inte riktigt så ut. Efter det stora kriget som är orsaken till varför hungerspelen finns drabbades även en familj som Snow hårt; både på det personliga och det praktiska planet.
Men när det är dags för Slåttern i distrikt 12 blir alla inklusive Coriolanus förvånade när de får se de bägge deltagarna. Distrikt 12 är hårt förtryckta av regimen i huvudstaden men av någon anledning speglas inte detta i de två deltagarna; Jessup och Lucy Gray.

Vi får följa med bakom kameran av hungerspelen och hur deltagarna hanteras innan de börjar sin kamp om att överleva det tionde hungerspelet. Men innan spelet drar igång hinner det hända en hel del som förändrar framtiden för Coriolanus och ”hans” deltagare Lucy Gray.

En bok som är brutal och bitvis behöver i alla fall jag blunda (vilket gör läsandet betydligt mycket svårare…) p.g.a. dess råhet. Men hela tiden finns det ”de där” som lockar mig att läsa vidare… För Er som läst Hungerspelen; Jag blev i alla fall Inte besviken!

Nina Gustafsson

2020-07-06

Berättelsen om President Snows ungdom och om hungerspelens tidiga utformande bådar gott som intrig, dock saknas något i gestaltningen av Snow och boken blir lite platt iallafall i jämförelse med de andra.

A.new.world

2020-06-03

Jag är ett stort fan av filmerna men böckerna var något helt nytt, älskar med hela mitt hjärta, så många fina och spännande detaljer!

bra serie

Liza Stöllman

2018-03-19

Nästan lika bra som första

Sjukt bra ett stort ja ett måste att läsa för att den är så bra!!

Karoline Norheim

2017-06-18

Den är så bra ett måste att läsa helt klart!

Mliibo

2017-05-11

Hungerspelen är bra..... läs dom säger ja bara, du kommer att fastna!!

Mliibo

2017-05-11

Hungerspelen är bra..... läs dom säger ja bara, du kommer att fastna!!

Sanna Carlborg

2017-05-08

En närmare presentation är kanske överflödig, men här kommer i alla fall en kort. Katniss Everdeen lever i en misantropisk framtid där världen är uppdelad i distrikt styrd av en diktatorisk och exploaterande huvudstad där allt är konstgjort och förljuget. Själv bor hon i det fattigaste distriktet, som producerar kol. Varje år ska distrikten skicka deltagare till ett bestialiskt "hungerspel" där bara en kan segra. Katniss går i sin syster Primroses ställe. Med henne följer bagarsonen Peeta som hon känner sig stå i skuld till p g a en händelse i barndomen. Därpå följer en fruktansvärd berättelse där barn slaktar varandra, men det finns också plats för en kärlekshistoria som handlar mer om överlevnad än passion. Eller?

Jag gillar "Hungerspelen" starkt. Det är en lysande spännande bok och den är starkt samhällskritisk. För hur himla lik är inte den där världen egentligen vår? Tyvärr såg jag filmen innan boken, men den är ju också bra.

2017-04-28

Lika bra som ettan. Jag tycker om Katniss som är mänsklig och får visa både styrkor och svagheter trots att hon är kvinna. Peeta är också en fin karaktär som för ovanlighetens skull får vara en lite mer tillgiven man än vad kvinnan är.

Ebbe K

2017-01-09

Bra uppföljare till Hungerspelen. Nådde inte riktigt samma nivå som den första.

Ebbe K

2017-01-09

En väldigt bra och händelsefull bok som får läsaren att inte kunna släppa boken. Bra!

Anna Andreasson

2016-07-11

Av någon anledning hade jag inte så stora förväntningar på denna bok men blev väldigt positivt överraskad. Gillade verkligen denna bok så det blir att läsa de andra två delarna.

Helena R

2016-01-29

Jag tyckte den var lite sämre än ettan, men vet inte varför. Däremot så kunde jag inte sluta läsa, varför jag ger den en femma. Den kändes lite som en transportsträcka och upprepning, men jag gillade första delen i boken där jag lärde känna karaktärerna bättre. Dessutom är den väldigt tankeväckande. Vidare mot Mockingjay!

Helena R

2016-01-19

Tankeväckande ur många vinklar. Hungerspelen som maktmedel att visa vem som bestämmer samt våld och död som underhållning. Snabb och lättläst, den fångade mig verkligen, en sådan bok där jag vill veta vad som händer, men samtidigt vill jag inte att den ska ta slut.

Izabela Horn

2015-12-01

Spelar ingen roll att jag har sett filmerna och känner till handlingen, fatta eld är spännande och fångar en från första sida.

Isabella Applebaker

2015-09-28

En riktigt spännande bok, från första sidan!

Noella Bergsman

2015-08-31

Boken är väldigt spännande och är svår att lägga ifrån sig när man börjat läsa.

Lina B

2015-08-12

Skulle kunna vara den bästa bokserien för unga (och vuxna) som finns..

Izabela Horn

2015-07-31

Lika bra som filmen, synd att jag såg filmen innan jag läste boken. Bra ungdomsbok

Lars Willfors

2015-04-20

Fartfylld, dystopisk actionromans med feministiska undertoner. Inget jättemärkvärdigt.

Johannah Persson

2015-04-13

Helt ok

Anders Friberg

2015-04-01

Oväntat bra, hela familjen lyssnade på den på väg till fjällen och vi kunde inte sluta när vi kom fram....

Linda Sonnvik

2015-03-18

Fångade mig från första stund. Man kan inte lägga ned boken. Alla tre böckerna är fantastiska även om sista delen (Revolt) egentligen är aningen för rå för min smak.

Erica S

2015-03-10

en mycket bra serie.

Erica S

2015-03-10

mycket bra bok

Emelie Skarstedt

2015-02-27

Av de tre böckerna i trilogin så är detta min absoluta favorit.

D

Dalila Sakal