Hundmannen släpper loss

Pilkey, Dav

| 2020

"Hundmannen" är Dav Pilkeys nya superhjälte. Efter tolv spännande och skruvade äventyr med Kapten Kalsong är det dags för denna sammansatta karaktär att göra entré!Vad får man om man syr ihop en trasig polishund med en trasig polisman? Hundmannen! En stark mänsklig kropp ihopsydd med en smart hundhjärna blir ett vinnande koncept! Polischefen är till en början skeptisk till detta håriga tillskott i polisstyrkan. Men snart inser även han att lagens långa arm kan ha nytta av en polis som både kan sniffa upp skurkaktigheter och samtidigt pinka in stadens revir. Frågan är bara om Hundmannen klarar av att ständigt välja plikten framför allt, med tanke på det vilda inom honom ...Dav Pilkey låter huvudpersonerna från Kapten Kalsong, George och Harold, berätta även denna historia. De gör det som vanligt på sitt ytterst infallsrika och humoristiska sätt, resultatet blir stor läsglädje...

Jag tyckte den var super bra , Agnes

Min lillebror var galen i den sen blev jag intreserad

Jag rekomenderar boken för att den var spännande och rolig den var spännande och rolig för man inte visste vad som skulle hända.

Bokens titel:hundmannen
Bokens författare: Dav Pilkey

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:hundmannen som är en hundpolis.

När och var utspelar sig handlingen: det spelar lite på en polisstation och en stad

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Det är lite humor och deckare.
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: en hundpolis som löser brott och han är jätte smart för att han läser många böcker.

Jag tycker den är jättebra, rolig och spännande. Är ganska rolig med Percy och hundmannen. Boken handlar om en hund som har blivit en polis och en ondskefull katt rymmer från sin fängelsecell och då rycker hundmannen ut och fångar katten Percy. Jag rekommenderar dom som gillar att läsa roliga böcker.

Den är jättebra och spännande! Den är lättläst med mycket bilder och lite mindre text och har ganska mycket humor. Den handlar om en tjuv som heter Percy som ska komma och förstöra staden, men då kommer Hundmannen till undsättning! Jag rekommenderar den upp till 100 procent, och till dom som just börjat läsa.

den är väldigt rolig för man kan läsa den väldigt enkel