Hundkärlek

En relationsroman om kärlek med förhinder "Charlotta von Zweigbergk berättar om två enstöriga medelålders människor som gradvis närmar sig varandra och vågar berätta om den värsta skammen: när man blir övergiven av sina vuxna barn. Skickligt balanserande perspektiv mellan Karin och Patrik ..." DN Lotta Olsson "Charmig, underhållande & gripande!" Jennies boklista "Då Karin och Patrik möts uppstår het, passionerad kärlek md mycket sex. Men de är medelålders båda två och har man levt ett tag blir det lite krångligare," skriver Expressen. Det handlar bara om hundarna. De ska para sig.Karin åker till Gotland med sin hund Sune. Där bor Patrik med sin tik Sonja.Om Karin och Patrik hade varit annorlunda kunde kärleken ha frodats för både hundar och människor, men så är det inte. De är båda motsatsen till teflonmänniskor, allt fastnar och oförrätter gnager sig envist fast. De har tunga bagage med...

2017-07-24

Betyg: 3,5 av 5.

Charlotta von Zweigbergk har givit ut tretton böcker (enligt Wikipedia) och jag har nu läst tre av dom. Här är länkar till mina blogginlägg om dom två tidigare böckerna, Cirkus 50 och Alla delar av dig.

Jag tyckte om boken Hundkärlek, som handlar om två medelålders människor som möts när dom ska para sina hundar.

Fint skrivet om kärlek på lite äldre dagar. Och om svårigheterna att mötas.

Rekommenderas.

Den här boken blev jag sugen på eftersom den handlar om hundar och jag älskar ju hundar. Men boken handlar mer om relationen mellan husse och matte här. Det som jag irriterar mig på är att dessa vuxna människor ältar saker om och om igen och blir osams om samma sak upprepade gånger. För mig är det så vansinnigt barnsligt beteende så jag kan inte låta bli att haka upp mig på det. Om man bortser från den biten är det en gullig och rar bok som man kan läsa utan att behöva lägga ner så mycket energi. Och det som handlar om hundarna gillar jag mycket.

Betyg 3,5 av 5

Charmig, underhållande och gripande!