Hugo vill ha en katt, Hugo wants a cat, Hugo desea tener un gatito

?Hugo vill ha en katt?, är en pedagogisk trespråkig berättelse som på ett underhållande sätt skildrar ett barns vardag och hans nya upptäckter tillsammans med sina två mammor. Hugo älskar böcker och efter att mamma Liza har läst godnattsagan om ?Kisse Misse?, vill Hugo gärna ha en egen katt, men detta varierar beroende på vilken bok de läser, för i förrgår var det en hund Hugo önskade sig. I denna levnadsglada berättelse får vi läsa om Hugos önskan efter ett eget husdjur och hur roligt de skulle ha det tillsammans. Andra böcker som ingår i serien: ?Hugos värld?, är: ?Hugo och hans små fingrar? och ?Hugo och hans leksakslåda?. ?Hugo wants a cat?, is a pedagogical trilingual story that in an entertaining way portrays a child's everyday life and his new discoveries together with his two moms. Hugo loves books, and after mom Liza has read a bedtime story about "Kisse Misse,", Hugo would like...

Gullis lästips

2019-08-22

”Hugo vill ha en katt” är den första boken i en den nya bokserien ”Hugos värld” som är en ny trespråkig bilderbokserie som handlar om ett barns vardag och hans nya upptäckter tillsammans med sina två mammor.

”I den första boken Hugo vill ha en katt får vi möta den lilla pojken Hugo som bor med sina två mammor.

Efter att mamma Liza har läst godnattsagan om Kisse Misse, vill Hugo gärna ha en egen katt, men det är idag för i förrgår var det en hund Hugo önskade sig...

Här får vi följa med i Hugos vardag och läsa om hans önskan efter ett eget husdjur och hur roligt de skulle ha de tillsamman.”

Det här är en charmig bilderbok för de yngre lyssnarna som är skriven med tre språk på en gång. Med korta meningar och många bilder är det en korta texten som är uppdelad på tre språk där alla meningar betyder samma sak. Framför varje nytt språk finns landets flagga representerat. Så här får barnet lära sig svenska, engelska och spanska samtidigt.

Boken Hugo vill ha en katt är en pedagogisk trespråkig bilderbok som innehåller underbar bilder i färg som förstärks av den finna berättelsen om längtan efter ett husdjur samtidigt som vi får ta del av en vardag där Hugo lever ihop med sina mammor, en fin skildring av en härlig regnbågsfamilj.

Resultatet blir en underhållande ny bilderbok som kommer ge många mysiga lässtunder för de yngsta.