Hugo Pepper

Stewart, Paul

| 2010

En magisk släde tar den föräldralöse Hugo Pepper med på en resa till det fjärran land där hans föräldrar en gång levde, långt bort från hans hem i Nordanfrosts isskogar. Hans färd för honom till Eldflugans torg i en mycket speciell liten kuststad, där han snart lär känna en samling mycket speciella människor. Medan Hugo försöker ta reda på sanningen om sitt ursprung kommer han en bortglömd, begravd skatt på spåren. Men i skuggorna lurar även en lömsk fiende ... I HUGO PEPPER, den tredje delen i serien Fjärran äventyr, dras vi in i samma värld som den i böckerna om FERGUS CRANE och CORBY FLOOD. Det är en berättelse full av magi och färgstarka figurer, rikt illustrerad av den prisbelönte Chris Riddell. "En rasande uppfinningsrik berättelse." Children's Bookseller

Gunilla Gerland

2011-04-23

En fantastisk bok för barn i åldrarna 7-9, stor litteratur för barn. Spännande, magiskt. Jag och sonen (7,5 år) läser mycket och detta är ni särklass något av det bästa vi läst. Den ingår i en trilogi (Fjärran äventyr) där delarna är fristående. Lika fantastiskt bra allihop.