Hour game

Baldacci, David

| 2004

In the wake of murders in the Virginia countryside in which the killer leaves watches on the victims' bodies, investigators Sean King and Michelle Maxwell discover a possible link to a case involving an aristocratic southern family.

2018-12-09

Det jag tyckte mest om med boken var att få följa varje pusselbit för att lista ut motiv och mördare. Den stora bristen med boken är de trista stereotyperna och att språket och handlingen ofta lutar åt det fåniga och uppenbart tillrättalagda hållet.

Kim M. Kimselius

2018-01-25

Förra helgen tipsade jag dig om första boken om deckarparet Michelle Maxwell och Sean King, Den gemensamma nämnaren. I Rollspel återkommer de i ett drama som utspelar sig på landsbygden i Virginia. Jag tyckte mycket om förra boken och även efterföljaren. Det är spännande handling och svårt att lista ut vem mördaren är. Bra kemi mellan Michelle och Sean. En bra deckare helt enkelt. Läs den!

2017-04-05

Hyfsad förströelseläsning. Men här strösslar Baldacci så mycket med morden att det till slut blir nästan löjligt och hopplöst att hålla reda på alla. Det förtar spänningen.

2011-06-25

Vill inte fortsätta läsa om denne hemske seriemördare. Inget nöje alls.

Tina Svensson

2010-03-24

Rollspel är blodigare än vad jag är van vid vad gäller Baldaccis böcker. Det är många namn och olika historier att hålla reda på, vilket gör att den känns rörig i början innan man har kommit in i boken. Jag tycker även att slutet var en besvikelse, så jag kan bara ge den en trea i betyg.
För fler recensioner av böcker som jag läser, se min blogg: