Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig + Anteckningsbok

Malmsten, Bodil

| 2006

Bodil Malmstens roman Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig + Anteckningsbok Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig är en loggbok, en journal, en dagslägesberättelse, en bildningsroman med början och slut. En höst övergår i vinter, en vinter i förhoppning om vår. Dagarnas skum blåser undan; fakta, fiktion, elände, komik. Världen passerar igenom människan som skriver den: förortsupproren i Frankrike, passenheten i Stockholm, The Shield, Paris Hilton, Orhan Pamuk, poesi. Och mullvadarna, dessa mullvadar i sina tunnlar under mitt hus. Bodil Malmsten + vacker anteckningsbok från Bodil Malmstens förlag Finistère. Boken är inbunden i mycket hög kvalitet med: ? Förvaringsfickor på båda pärmarnas insida. ? Olinjerade blad ? kan användas som anteckningsbok, skissbok, dagbok, album eller som gästbok. ? Märkband. ? Omslutande gummiband. ? Fotografi på framsidan....

Gunnel Lindström

2014-08-17

Alldeles för fragmentariskt, men med vissa guldkorn.

emilia bornestav

2014-06-16

Bara läs den! Hon är ett geni!

Evelina M

2011-10-04

Vackert förpackad samling korta inlägg om lite allt möjligt: politik, resande, mullvadar, skrivande, film. Gillade formatet och särskilt de feministiska inläggen som jag gärna hade velat ha mer av. Älskar Malmstens persona, humor och formuleringskonst sedan tidigare, även om jag den här gången störde mig på att medelklassbekymren tog lite väl mycket plats.

Ida

2011-03-24

LItet, fyndigt och lagom mycket. Precis så här skulle min dagbok se ut om jag nu skrev någon. Lite hit och lite dit. Man skriver ner det som fastnar på hjärnan. Kommer definitiv läsa mer av Bodil.

Magnus Danielson

2010-12-02

Bodil, jag älskar dig! Du gör mig glad, lycklig och när jag läser dina böcker förstår jag vad livet är, om än bara för en sekund.

Tobias Lindquist

2010-10-14

Inte en av de bättre av 00-talets loggböcker. Kommer inte åt djupet, fastnar på ytan. Föredrar helt klart 'Mitt Första Liv'.

Lena L

2010-03-27

Så här är det att läsa någons dagbok, man vänder blad och undrar vad händer nu. Jag kom aldrig riktigt in i rytmen. Den kändes osammanhängande. Föredrar längre berättelser.

Emma Utter

2009-09-28

Bodil Malmsten berättar ärligt om sitt självvala lite ensliga liv i Finistiere. Tyvärr får jag en känsla av att hon inte låter tankarna flyga fritt, vilket jag tycker att hon utgör sig för att göra, och ibland blir det för kontrollerat, på gränsen till tråkigt. En bok om medelklassproblem som en bil som krånglar, mullvadar i trädgården, sena elektriker, men även om kravallerna i Paris och feministiska inlägg. I vissa stunder är boken en riktig pärla med stor välbefinnande- och mysfaktor, i andra är den inte mer än en trevlig prydnad på nattygsbordet.

Karin R-g

2009-07-10

Små vackra berättelser, men jag föredrar längre berättelser. Det här är en bok jag skulle vilja återvända till emellanåt.