Hoppa högt Sigge

Hallberg, Lin

| 2011

Äntligen är det sportlov och Elina får rida Sigge till den stora ridskolan. I manegen får Elina både galoppera och hoppa med Sigge, men han är på sitt allra bråkigaste humör och allt går på tok. Och på läktaren sitter Jossan och hennes kompisar och tittar på ??Hoppa högt Sigge? ingår i BUS-serien (Brobyungarnas shettisar) som handlar om ponnytjejen Elina och hennes kompisar. De håller till i det mysiga shettisstallet i Broby, som drivs av Ingela, världens bästa ridlärare! Här möter Elina Sigge, den sötaste lilla shetlandsponny hon någonsin har sett. Margareta Nordqvists bedårande bilder är i perfekt samklang med Lin Hallbergs säkra text.Både ?Alla älskar Sigge? och ?Kom igen Sigge? har prisbelönats av Bokjuryn - Barnens egen topplista över årets bästa böcker. Böckerna har även lovordats av såväl kritiker som biblioteksanställda.

4, Vireda Skola

2021-12-13

Elina, Rosanna och Erik rider med ridläraren Igela till stora ridskolan.

Boken var bra och rolig. Om man har läst andra böcker i serien så tror jag att man fattar mer vad boken handlade om.

2021-09-23

Den här boken är bra den är spännande och passar perfekt till dig som gillar hästar

2021-09-23

Jag tyckte boken var riktigt bra. Jag ville läsa denna boken eftersom många av mina kompisar läser böcker ur denna serien. Jag tyckte boken var bra för att Sigge var väldigt gullig. Boken var lika bra som jag trodde. Jag ger boken 5 av 5 stjärnor!

jätte bra om du gillar hästar så läs den här boken

4A_Tegelhagen

2021-09-21

Den här boken passar folk som gillar hästar och mycket bra.

4A_Tegelhagen

2021-09-21

Den här boken passar folk som gillar hästar och mycket bra.

Evelina Persson

2011-09-18