Hon som ser - en sann historia om sierskan Anna-Lena Vikstrm

Wiklund, Eva

| 2014

Ett kallt sovrum och en skrckslagen fyraring. Det var s det brjade. Varfr byns original s ofta sa att hon "hade gvan", skulle hon frst frst lngt senare. D hade hon gett upp karriren som diakon och bestmt sig fr att g sin egen vg. I den hr boken fr du flja Anna-Lena Vikstrm genom barndomen i fjllbyn Hacksj, frbi den frtvivlade kampen fr att passa in, genom tuffa strider fram till krlek och livets vackraste gva. Flj med p en resa genom ett mycket annorlunda landskap. Anna-Lena Vikstrm har sina rtter i Hacksj utanfr Vilhelmina. Hon r utbildad diakon och ven utbildad i psykoterapi. Hon har skrivit flera bcker om healingformen reiki. Idag arbetar hon heltid som sierska med medial vgledning, som kursarrangr och med att hitta frsvunna saker. Eva Wiklund r journalist och frfattare sedan mnga r. Idag jobbar hon med informationsfrgor i Vrmland. Hon...

2017-03-20

Helt okej

Findus Magnusson

2016-12-08

En svag trea. Knns mer som en bok fr nglafantaster n fr en vanlig lsare.

Kim M. Kimselius

2015-04-06

En bok som fr kalla krar att vandra genom kroppen, bde av obehag och vlbehag.

Det hr r en sann berttelse om sierskan Anna-Lena Vikstrms liv.

Frfattaren, Eva Wiklund, skildrar msint och ppenhjrtigt sierskans liv. Sprket flyter ltt genom hela boken, som lsare knner man sig delaktig och nrvarande i berttelsen.

ven om jag inte har lika starka gvor som sierskan, "vet" jag ibland att saker ska hnda och jag har ven kontakt med andar.

Ett kapitel i boken berrde mig extra mycket, det r nr sierskan ska g upp p vervningen i ett hemskt hus. Hon mts d av en vldsamt motstnd frn en ande. Exakt samma sak har hnt mig. Riktigt otckt.

Man behver inte tro p andar fr att tycka om den hr boken, fr det r ven en spnnande skildring dr lsaren fr flja Anna-Lena Vikstrm frn fyra rs lder fram till idag. Det r mycket som hnder i hennes liv.

Den hr boken ligger som en varm bubbla inom mig nr jag lgger den ifrn mig och jag kommer att sprida boken coh dess budskap vidare.

En varm, krleksfull och innerlig berttelse, om ett mne som fr mnga r svrt att frst, men som hr frklaras p ett bra stt. Rekommenderar den varmt!

Kim M. Kimselius

2015-04-06

En bok som fr kalla krar att vandra genom kroppen, bde av obehag och vlbehag.

Det hr r en sann berttelse om sierskan Anna-Lena Vikstrms liv.

2015-01-22

En underbar bok om en en hrlig kvinna. Hon r utlmnande p ett fint och jordnra stt. Det mrks att hon har glimten i gat och nra till skratt. Men r ocks en varm och deltagande medmnniska.

Tanja Lindgren

2014-12-18

Vlskriven, rlig och mycket fascinerande!

Monica Bonfiglioli

2014-11-30

Eva Wiklund har p ett fascinerande stt kommit nra sierskan Anna-Lena Vikstrm. Man fr knslan av att vara en del i hennes liv nr man lser boken. Anna-Lena ppnar sig och slpper in lsaren i hennes liv p ett oemotstndligt stt. En mycket spnnande och lttlst bok om en mnniska och hennes liv som sierska och medium, som man med spnning vill flja vidare i livet.

Gunilla Andersson

2014-11-30

En lttlst givande, gripande och strkande bok! Ls den!

carina persson

2014-11-30

Denna bok r den bsta jag lst p mycket lnge. Vi fr flja anna -lena frn barndomen fram till idag. Anna-lena r en person jag beundrar och jag rekommenderar alla att lsa boken .

ulla henriksson

2014-11-30

en vldigt engagerande bok som berr

En underbar livshistoria som gav mer n jag frvntat mig. Hela mitt sinne skrek om att vara Anna-Lenas vninna

Boken gav mer n jag frvntade mig och det var underbart att lsa om hennes innehllsrika liv. Hela kroppen skrek "Jag vill vara din vn Anna-Lena", under tiden man fortsatte lsa.

Sten Norberg

2014-11-30

Mycket lsvrd bok om en klok mnniska som gjort sig en karrir p sin talang att se det som inte andra ser.

Christina Burn

2014-11-29

S fascinerande och spnnande att lsa om en sierska och ett medium. Frfattaren har lyckats med att komma personen Anna-Lena inp livet. Bde mlande och fngslande skrivet bjuder frfattaren p en unik berttelse som totalt saknar motsvarighet.

Ewa Thunberg

2014-11-28

Jag sparade boken till min Thailandsresa fr att ha ngot att lsa p stranden. Nr jag brjade lsa kunde jag inte lgga ifrn mig boken. Den r s spnnande och s bra skriven. Kanske knner jag mig lite delaktig i berttelserna om den samiska traditionen eftersom jag har brjat slktforska och hittat samer i mitt slkttrd. Till och med en njd. Tusen tack till Anna-Lena och Eva fr att ni sprider kunskap och gldje! Kram frn Ewa Thunberg

Anni Grund

2014-11-28

enkel lttlst och bra skriven

Ing-Britt Larsson

2014-11-28

En bok som strlar rligt om hur livet kan vara- Man fr flja Dig Anna-Lena o ditt liv. Den skapar nnu mer frtroende n frut . Lycka till i framtiden

Anna Jnsson

2014-11-28

Tack Anna-Lena fr att du delar med dig av din uppvxt och ditt liv! En spnnande och intressant bok som man inte vill slluta lsa. Rekommenderar vekligen denna, ven ungdommar som har det tufft borde lsa den och se hur man i bland fr kmpa i motvind fr att tillslut vinna!!!

Therese Fohrman

2014-11-28

Vldigt lrorik och spnnande bok. Det man lser tillfredstller alla ens sinnen man ser och knner och knner dofter. Och man fr en inlevelse i det magiska. Och lr ven knna en del av Anna-Lena Vikstrm hon har en sdan hrlig utstrlning och krlek. Denna bok rekommenderar jag er som r intresserade av andra sidan.

kerstin kullmann

2014-11-09

En spnnande och intressant berttelse om en ovanlig kvinna, Anna-Lena Vikstrm. Jag har inte tidigare lst ngot av en sierska/medium som s "rakt p sak" och i vissa delar vldigt utlmnande beskriver sitt liv och hndelser i det. Ibland sitter man och skrattar fr sig sjlv och ibland fasar man. Jag kan varmt rekommendera boken - skriven med humor och med glimten i gat!

Kristina Bjurman

2014-11-08

Tack fr en underbar bok :-)
Det va lngesedan jag blev s inspirerad.
Den gav mig lust att ta tag i olika saker och gav mig en knsla av att jag ftt en inblick i Anna-Lenas liv.
Jag levde mig in i boken och va dr *L*
Tack snlla Anna-Lena fr att du delat med dig av ditt liv och knslor, jag knner mig privilegierad som ftt ta del av det.
Tack ven Eva som skrivit den, underbart fint skriven. Ett berttande som gick in p djupet och mlade en bild ltt att se.

Fascinerande lsning om en ung kvinnas liv med unika frmgor och den livsresa hon gjort. Aldrig trkig, vcker intresse...

Inger Johannesson

2014-11-05

Kanonbra bok! Fngslar frn frsta raden! En bok man bara inte kan lgga ifrn sig! Rekommenderas varmt! Ls den!

Y

Ylva Kivist

2014-11-05

Strcklste frn prm till prm. Hrlig beskrivning av en fantastisk mnniska.

Jessica Berg

2014-11-05

TACK Anna-Lena fr att du gjorde denna boken.. Och TACK Eva Wiklund fr att du skrev den! Jag strcklste nstan hela igr kvll... Den har berrt mig mycket starkt och jag har ftt bekrftat vilken underbar mnniska du r..
Jag har skrattat s jag grtit... jag har blivit berrd s jag grtit under denna boken.. Den r spnnande..
Du tar upp frgor som jag undrat ver och jag har nu ftt svar.. Boken ger ocks ytterligare frgor.
Den gr bara inte att lgga ifrn sig och nr jag lst ut den nskade jag att den inte var slut...