Hon och Han : en kärlekshistoria mellan himmel och helvete

Kolbjèr, Henrik

| 2005

Hon och Han är ett par som har allt emot sig. Hon är sexton år äldre än han, har haft flera långa relationer och har två barn. Han lever ett fritt grabbigt singelliv, men tycker sig nu ha mött den stora kärleken. Det här är en kärlekshistoria i dubbelt perspektiv. I vartannat kapitel skriver Annika Sundbaum-Melin och hennes sambo Henrik Kolbjèr om en tidstypisk relation. Vad händer när den eldiga passionen bleknat och den grå vardagen tar över alltmer? Hur är det att ha träffat en yngre man? Och att gå från fritt singelliv till att bli både sambo och styvpappa? En fartfylld, rolig och gripande berättelse om en relation mot alla odds. Annika Sundbaum-Melin, 42 år, är frilansjournalist. 2001 kom hennes första bok Singel i Sumpan. Henrik Kolbjèr, 26 år, är elektriker och frilansskribent. Detta är hans första bok.

Sina J. Saouk

2009-11-06

Den här boken får en trea av mig. Dels för att det ibland blev lite småtråkigt och jag hoppade över några stycken och dels för att deras eviga bråk och gräl gick mig på nerverna. Jag fattar inte varför folk ska hålla på och gräla hela tiden, kan de inte bara PRATA med varandra som vuxna människor?

En annan dålig sak var att de förstorade upp åldersskillnaden så himla mycket. Okej att det är 16 års skillnad mellan dem, men who cares? Så länge båda är myndiga och ingen bryter mot lagen så är det väl inga problem?

Lite dåligt med kapiteltitlar som avslöjar vad som kommer hända.

Annars var den jättebra, jag hade svårt att släppa ifrån mig den. Det var intressant att veta hur de hanterade vardagen och så.