Hon hette Jennie

Herngren, Moa

Vad gör man när cancer, sorg och död kommer i vägen för kärleken? Sara är trött på det ensamma konstnärslivet och bestämmer sig för att hitta kärleken, en gång för alla. Mirakulöst nog träffar hon John, en advokat som sätter hennes hjärta i brand. Allt är perfekt ? förutom att de inte är ensamma i förhållandet. Johns exfru Jennie har gått bort i cancer, men verkar finnas överallt i deras liv. Sara blir alltmer svartsjuk och besatt av Jennie. Kan Sara och Johns förhållande klara sig, trots att sorgen efter Jennie ligger som en mörk skugga över dem?

Maria Olofsson

2018-01-08

Tyckte om boken. Svår att lägga ifrån sig. Dock tyckte jag nog att slutet var lite väl förutsägbart...

2014-10-26

Jag gillar verkligen inte huvudpersonen Sara i denna bok. Naiv, ego och smått förvirrad känns det som att hon leker vuxen. Däremot så gillar jag Moa Herngren. Hon har ett flyt i språket och gör svåra ämnen lätta att ta till sig. Nära en fyra i betyg.

Sanna S

2014-06-30

Den här var inte alls lika bra som Moa Herngrens tidigare böcker. Språket var enkelt och historien naiv.

2014-04-18

Betyg: 4,5 av 5.

Jag har läst fyra böcker tidigare av Moa Herngren. Tre romaner och en ungdomsroman. Och jag har tyckt väldigt mycket om dom alla.

Här är länkar till alla mina recensioner av dom:

?Allt är bara bra, tack? (2007).

?Jag ska bara fixa en grej i köket? (2010).

?Jag skulle aldrig ljuga för dig? (2012).

?Homecoming Queen? (ungdomsbok) (2013).

Och jag tyckte precis lika bra nu om Moa Herngrens nya bok ?Hon hette Jennie?.

Jag tycker att Moa är fantastiskt bra på att skildra relationer och känslor. Det är väldigt stor igenkänningsfaktor på allt hon skriver. Böckerna är också mycket lättlästa och engagerande. Och huvudpersonerna känns verkliga och levande.

?Hon hette Jennie? var bitvis mycket sorglig, gripande, och rörande. Och jag satt med tårar i ögonen flera gånger.

Jag rekommenderar verkligen boken, och även hennes andra böcker.