Homo Deus

Harari, Yuval Noah

| 2017

Flag from da

HOMO DEUS udforsker de projekter, drømme og mareridt, som vil forme det 21. århundrede - fra hvordan vi overvinder døden, til hvordan vi skaber kunstig intelligens. Bogen stiller det fundamentale spørgsmål: Hvor går mennesket hen herfra? Og hvordan kan vi forsvare en skrøbelig verden mod vores egne destruktive kræfter? Dette er det næste stadie i menneskets evolution. Dette er Homo deus. Yuval Noah Hararis forrige bog, bestselleren SAPIENS, viste os, hvor vi kom fra. HOMO DEUS viser os, hvor vi er på vej hen. Den israelske historiker beskriver med sin sædvanlige kombination af videnskab, historie og filosofi en ikke så fjern fremtid, hvor vi går nye udfordringer i møde. "Homo deus vil chokere dig. Den vil underholde dig. Men først og fremmest vil den få dig til at tænke på en måde, du...

Pontus Persson

2023-12-29

Susanne Rydvald

2018-07-18

Medan dagens sapiens ännu tror på Bibelns syndaflod hetsar de rika av de rikaste upp sig att söka efter, hitta och köpa det eviga livet åt sig själva - Börjande i Svenssons vardagsliv som plötsligt kan köpa sig skönhet, hälsa, ungdom eller lycka på internet till hyggliga priser eller drömmen om ett evigt liv inom tekniken och robot till höger och vänster.
På vilket sätt ska jag agera i framtiden - gå till kyrkan varje söndag eller börja spara pengar till den eviga framtidens lyckoliv utom räckhåll ?

Jouni Gustafsson

2017-05-04

Hisnande tankegångar som vänder upp och ner på gamla slentrianmässiga åsikter som man bär med sig. Hur väl underbyggda förutsägelserna om människans framtid är har jag svårt att bedöma men att de har påverkat min syn på historien och framtiden är helt klart.