Hold Tight

Coben, Harlan

| 2008

Number One bestselling author Harlan Coben has become an unstoppable force in crime fiction. He is already a massive SUNDAY TIMES bestseller and this will take him even further. Tia and Mike Baye never imagined they'd become the type of overprotective parents who spy on their kids. But their sixteen-year-old son Adam has been unusually distant lately, and after the suicide of his classmate Spencer Hill - the latest in a string of issues at school - they can't help but worry. They install a sophisticated spy program on Adam's computer, and within days they are jolted by a message from an unknown correspondent addressed to their son: "Just stay quiet and all safe." Meanwhile, browsing through an online memorial for Spencer, Betsy Hill is struck by a photo that appears to have been taken on the night of her son's death and he wasn't alone. She thinks it is Adam Baye standing just outside the...

Karin Johansson

2018-07-19

läsvärd!

2014-06-05

Jag har läst några böcker av Harlan Coben i serien om Myron Bolitar, som jag faktiskt tyckt varit helt OK efter att ha blivit besviken på en av hans fristående. Därför har det tagit emot lite att läsa denna, men jag tog till slut mod till mig och började. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/06/slapp-inte-taget-av-harlan-coben.html

2013-12-20

En spännande thriller som tar upp frågan hur långt ska man gå som förälder för att skydda sitt barn. Harlan Coban har skrivit en bok med många trådar och handlingar som inte alls verkar hänga ihop, men ändå lyckas han få ihop det och slutet blir oväntad . Mycket bra bok

Sussie S

2013-10-31

Inte lika bra som den förra jag läste av honom, men han skriver ändå väldigt bra och har snabbt blivit en av mina favoriter.

Anna Andreasson

2013-06-11

Vilken bok. Den var verkligen spännande från första till sista sidan.

Kerstin Hellgren

2013-05-15

Riktigt spännande! Kan rekommenderas1

2013-04-14

Jag har läst två böcker tidigare av Harlan Coben, och har tyckt mycket om dom båda två.

Här är en länk till boken ”Berätta inte för någon”.

Och här en länk till boken ”Den enda lögnen”.

Även den här tredje boken, för mig, ”Släpp inte taget”, var mycket bra.

Jag tycker verkligen om Harlan Cobens sätt att skriva, och jag ska definitivt läsa fler böcker av honom.

Rekommenderar hans böcker till alla som tycker om välskrivna och spännande amerikanska kriminalromaner med en hel del humor i.

2013-01-13

Den sämsta av Cobens fristående böcker hittills. Den liknar inte riktigt de andra böckerna så om man förväntar sig samma typ av bladvändare så blir man tyvärr lite besviken.

Martina Jonsson

2012-05-08

Nja. Inte min kopp te. Stundtals spännande, men efter att ha läst ut boken tycker jag att den känns lite fånig.

2011-06-08

Harlan Coben som är en av mina favoriter slår stort ännu en gång! En av de bästa jag läst av honom. En spännande historia med många dimensioner, man funderar på hur allt kan hänga ihop (och om det gör det) och sen väver han samman allting snyggt. Röran blir begriplig. Väcker funderingar kring barndom och uppfostran.